نورد سرد

با تولید ۲۱ هزار و ۱۱ تن کلاف سرد اصلاح شده در آبان ماه ۱۴۰۱، رکورد جدیدی در خط اصلاح ۴ نورد سرد به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی با بیان اینکه محصول نهایی تولیدشده در خطوط نهایی ناحیه نورد سرد شامل کلاف و ورق سرد اصلاح‌شده است و پس از تولید در واحد خطوط نهایی، بسته‌بندی و برای مشتریان ارسال می‌گردد، عمده کاربردهای این محصولات را به این شرح برشمرد: صنایع خودروسازی، لوازم‌خانگی، صنایع فلزی، فیلترسازی، رادیاتورسازی، ساخت مخازن و بشکه‌سازی، موتورهای الکتریکی و برخی صنایع دیگر.

محسن زارع مهم‌ترین اهداف واحد خطوط نهایی را بازرسی کیفی سطح ورق، حذف موج ورق و بهبود صافی سطح ورق، کناره‌بری جهت یکنواختی عرض در حد تلورانس موردنیاز، قطع قسمت‌های معیوب و یا دارای عیوب غیرممتد، قطع قسمت‌های غیریکنواخت ضخامتی (بیشتر از تلورانس مجاز)، پوشش روغن محافظ روی دو سطح رو و زیر ورق، تقسیم یک کلاف به کلاف‌هایی با تناژ کمتر متناسب با درخواست مشتری، برش کلاف به‌صورت ورق‌هایی با طول از پیش تعیین‌شده و تبدیل آن به بسته‌های ورق و همچنین برش طولی ورق در ابعاد مختلف اعلام کرد.

تلاش برای دست‌یابی به بالاترین راندمان کیفی و کمی محصول

در همین زمینه، محمودرضا قرمزی، رئیس گروه فنی تولید ناحیه نورد سرد نیز خاطرنشان کرد: در خطوط نهایی ناحیه نورد سرد، تلاش برای دست‌یابی به بالاترین راندمان کیفی و کمی محصول اولویت دارد و به دلیل تنوع محصولات از نظر گرید تجاری، کیفیت سطوح و ابعاد محصول سفارش‌شده، دست‌یابی به اهداف برنامه‌ریزی‌شده و ثبت رکورد در این زمینه حاکی از عزم مدیریت و کارکنان ناحیه نورد سرد برای تبلور شعار «ما می‌توانیم» خواهد بود. ضمن اینکه کنترل دائمی و بادقت فرایند در سراسر زنجیره تولید محصول سرد از نکات مهم در ثبت چنین رکوردهایی است.

رکوردشکنی برای دومین بار در سال جاری

رامین خاکساری رئیس خطوط نهایی نورد سرد نیز افزود: خطوط نهایی ناحیه نورد سرد شامل ۴ خط اصلاح، ۲ خط برش و یک خط برش طولی است که از این میان خط اصلاح ۴ توانست با همت کارکنان برای دومین بار در سال جاری و در آبان‌ماه با تولید ۲۱ هزار و ۱۱ تن، رکورد جدیدی از تولید در این خط از ابتدای راه‌اندازی ثبت نماید. گفتنی است رکورد پیشین این خط ۲۰ هزار و ۷۱۰ تن در فروردین‌ماه سال جاری محقق شده بود.

وی با بیان اینکه دست‌یابی به این رکورد در راستای پیام مقام معظم رهبری در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» صورت گرفته است عنوان کرد: ثبت این رکورد تولید در حالی محقق گردیده که محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مانع بزرگی برای تولید صنایع فولادی و به‌خصوص ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

خاکساری در پایان، این موفقیت ارزشمند را مرهون همت و همدلی تمام کارکنان خطوط نهایی و واحدهای پشتیبانی و حمایت‌های مدیریت ناحیه نورد سرد دانست و به تمام تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =