محجوب نژاد در پلنکس

معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک گفت: پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال جاری ظرفیت اسمی تولید فولاد خام در کشور به ۴۶ میلیون و ۲۴ هزار تن برسد، در حالی که تولید واقعی آن در این سال به ۳۰ میلیون و ۸۴ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش ایراسین به نقل از دنیای معدن، مهران محجوب نژاد در دومین روز کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت و مواد اولیه پلنکس افزود: پیش بینی می شود که ظرفیت اسمی آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱ به ۳۷ میلیون و ۱۷۵ هزار تن افزایش یابد اما تولید واقعی آهن اسفنجی کشور در این سال ۳۰ میلیون و ۵۰ هزار تن برآورد شده است.

معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک با اشاره به میزان تولید گندله در سال جاری اظهار داشت: ظرفیت اسمی تولید کننده کشور بیش از ۶۷ میلیون تن برآورد شده است، در حالی که تولید واقعی ما در این سال به بیش از ۵۷ میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به میزان کنسانتره سنگ آهن کشور در سال ۱۴۰۱ یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میزان تولید واقعی کنسانتره سنگ آهن به بیش از ۶۰ میلیون تن افزایش یابد، اما ظرفیت اسمی ما در این زمینه بیش از ۷۴ میلیون تن برآورد شده است.

محجوب نژاد یادآور شد: در طرح جامع فولاد کشور میزان تولید فولاد در کشور در سال ۱۴۰۴ بیش از ۴۲ میلیون تن خواهد بود که باید ۲۲ میلیون تن آن به مصرف داخلی برسد و بیش از ۲۰ میلیون تن آن به بازارهای جهانی صادر شود.

معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک در خصوص تولید فولاد خام در ۷ ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته فولادسازان موفق شدند ۱۵ میلیون و ۷۷ هزار تن فولاد خام تولید کنند در حالی که در ۷ ماهه سال جاری میزان تولید فولاد خام به ۱۸ میلیون و ۲۷ هزار تن رسیده است و دلیل آن نیز تعامل با وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز فولادسازان بوده است.

وی گفت: تولید فولاد میانی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴ میلیون و ۴۶ هزار تن بوده است در حالی که تولید این محصول در سال جاری به ۳۶ میلیون و ۷۷ هزار تن خواهد رسید.

محجوب نژاد با اشاره به اهمیت کاهش تقاضای فولاد جهانی به خصوص در کشور چین اظهار داشت: وضعیت نابسامان انرژی و قیمت های فولاد روسیه نیز از دلایل کاهش تقاضا برای فولاد در بازارهای جهانی است.

معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک یادآورشد: کاهش صادرات فولاد به علت مصوبه عوارض صادراتی از ابتدای سال بوده است در حالی که برای افزایش صادرات محصولات فولادی و تسهیل صادرات این محصولات به بازار های جهانی باید راهکارهای مناسبی ارائه شود.

محجوب نژاد با اشاره به مصرف سرانه فولاد در کشورهای در حال توسعه افزود: در حالی که مصرف سرانه فولاد در کشورهای توسعه یافته روند رو به رشدی را تجربه می‌کند، اما در ایران میزان آن هم اکنون به ۲۲۸ کیلوگرم رسیده است.

معاون برنامه ریزی شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک بیان کرد: هم اکنون مصرف سرانه فولاد در کره جنوبی ۹۹۵ کیلوگرم، امارات متحده عربی ۷۸۲ کیلوگرم، کویت ۳۷۳ کیلوگرم، قطر ۳۴۵ کیلوگرم، ترکیه ۳۳۲ کیلوگرم، عربستان ۳۳۰ کیلوگرم و عمان ۲۷۳ کیلوگرم است.

محجوب نژاد با بیان اینکه مصرف گاز در صنعت فولاد کشور ۵ درصد است، گفت: سهم مصرف برق معادل ۹ درصد است و برای تبدیل شدن به صادر کننده بزرگ فولاد در جهان سرمایه گذاری در زیرساخت های کشور بسیار ضروری است.

کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه سال جاری با حضور مدیران، کارشناسان و متخصصان در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می‌شود و عصر امروز به کار خود پایان می‌دهد.

برگزاری میزگرد تخصصی وضعیت زنجیره فولاد در مقایسه با رقبای جهانی تحت شرایط برابر ضعف ها و راهکارها با حضور مدیران و متخصصان صنعت فولاد کشور عصر روز دوم از برنامه های مهم کنفرانس بین‌المللی بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه پلنکس در کیش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =