• ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
  • کد خبر: 30512
  • readingTime: ۱ دقیقه
عبدالملکی

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه همه ایران می‌توانند از ظرفیت مناطق آزاد بهره ببرند، گفت: ‌خداآفرین در مسیر تبدیل به قطب کشاورزی صادرات‌محور است.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه خداآفرین به‌عنوان یکی از زون‌های منفصل منطقه آزاد ارس به لحاظ کشاورزی و برخورداری از منابع آبی، وضعیت مطلوبی دارد و می‌تواند قطب کشاورزی با رویکرد صادرات باشد، اظهار کرد: تاکنون سرمایه‌گذاری‌های قابل‌ملاحظه‌ای در بخش‌های باغی، تولید محصولات دامی و شیلات این منطقه صورت‌ گرفته‌است.

وی افزود: از متولیان این مجتمع و همچنین شرکت‌های فعال در این مجموعه درخواست کرده‌ایم تا طرح‌های توسعه‌ای خود را به‌سرعت اجرایی کنند. در صورت نیاز سرمایه‌گذاران جدیدی ملحق شوند تا طرح‌های بیشتری در منطقه به اجرا درآیند.

عبدالملکی با بیان اینکه این منطقه ۲۴‌هزار هکتار فرصت برای کشاورزی و صنایع وابسته با هدف تامین نیازهای داخلی و صادرات و ارزآوری دارد، یادآور شد: با تکمیل زیرساخت‌های حوزه آب و برق، میزان سرمایه‌گذاری و رونق افزایش خواهد یافت.

وی به مسائل اجتماعی حاکم در اراضی اجرای این پروژه عظیم اشاره کرد و گفت: مسائلی مانند حقوق عرفی مردم ساکن در مناطق روستایی منطقه وجود دارد که تاکید شده مورد رسیدگی کامل قرار گیرد تا مردم به حقوقشان برسند.

عبدالملکی افزود: تاکید داریم مناطق آزاد به قطب‌های صادراتی تبدیل شوند که این راهبرد با افزایش تولیدات صادرات‌محور دنبال می‌شود؛ ضمن اینکه پیگیریم تا مناطق آزاد به مراکز مکش کالا از سرزمین اصلی برای صادرات به خارج از کشور تبدیل شوند. از این رهگذر فعالیت‌های اقتصادی سرزمین اصلی نیز رونق بیشتری می‌گیرد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: لازم نیست همه ایران به منطقه آزاد تبدیل شود اما همه ایران می‌تواند از ظرفیت مناطق آزاد بهره‌مند شود. با تقویت دیپلماسی اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های اقتصاد بین‌الملل در مناطق آزاد، می‌توان بستری فراهم کرد تا هر فعال اقتصادی که در سرزمین اصلی کالای صادراتی تولید می‌کند بتواند از مناطق آزاد به‌راحتی اقدام به صادرات کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =