فرودگاه امام

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ۱۵ پروژه به ارزش ۲۹۹۵ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که ۲۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی تامین اعتبار می شود و ۸۷۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود همچنین ۱۸ پروژه به ارزش ۳ میلیارد یورو برای بخش خصوصی آماده داریم.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، سعید چلندری امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز عملیاتی شدن شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: عملیات ساخت فرودگاه امام (ره) در سال ۸۴ به پایان رسید و فرودگاه عملیاتی شد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم تصمیم گرفته شد این فرودگاه به شهر فرودگاهی تبدیل شود و اواخر اسفند ۹۳ به شهر فرودگاهی امام تبدیل شد و از اواخر آذر ۹۴ با انتصاب اعضای هیات مدیره عملیات شهر فرودگاهی آغاز شد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد: منطقه آزاد فرودگاه پس از تصویب، در سال ۹۸ عملیاتی شد و عملا فعالیت های دیگری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آغاز کردیم.

چلندری افزود: امروز شهر فرودگاهی امام با توجه به استقرار دولت سیزدهم و توجه جدی به فرودگاه فعال شده است.هسته پیشران مناطق آزاد از اواخر ۱۴۰۰ به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ۱۵ پروژه به ارزش ۲۹۹۵ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که ۲۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهر فرودگاهی تامین اعتبار می شود و ۸۷۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود؛ ۱۸ پروژه به ارزش ۳ میلیارد یورو برای بخش خصوصی آماده داریم که ۱۳ پروژه آن در محدوده منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام است و ۵ تا در محدوده شهر فرودگاهی است.

وی اظهار کرد: برای ترمینال شماره ۳ با متراژ ۴۱۰ هزار متر با ۸ شرکت چینی و ۴ شرکت داخلی صحبت کرده ایم و در حال بررسی هستیم.تا پایان سال بحث ترمینال ۳ از طریق بخش خصوصی به تفاهم نامه یا قرارداد می رسد.

چلندری اظهار کرد: فرودگاه امام قرار بود هاب اول بار منطقه و هاب دوم مسافری هوایی منطقه باشد که تاکنون محقق نشده است اما امیدواریم با اجرای این پروژه ها به تحقق اهداف مذکور نزدیک شویم.

وی ادامه داد: ۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲۳ شرکت خارجی داریم که به ۵۰ مقصد و ۲۸ کشور پرواز انجام می دهد.

چلندری اظهار کرد: ما برای اجرای پروژه های خود هیچ نیازی به بودجه دولتی نداریم از منابع شرکت یا سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده می کنیم اما دستگاه ها کمک کنند ما از ظرفیت بخش خصوصی به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =