مهم‌ترین جاماندگان قطر

در بین ستاره‌های پر شمار دنیای فوتبال بسیاری از آن‌ها نتوانستند در لیست نهایی تیم‌های ملی خود حاضر شوند تا شانس حضور در جام جهانی را از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پس از حدود سه سال تلاش و بازی انتخابی، سر انجام ۳۲ تیم به قطر رسیدند و از هفته آینده رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ را رسما آغاز خواهند کرد. با این حال همواره در جام‌های جهانی جای ستارگانی خالی است، ستاره‌هایی که موفق به اقناع سرمربی ملی خود برای حضور در جام جهانی نشدند.

در بین ستارگان فعلی فوتبال برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها از حضور در تیم‌های ملی خود محروم شدند و سرمربیان روی نام آن‌ها خط قرمز کشیدند و نفرات جایگزین را به قطر بردند. در ادامه این ستاره‌های ناکام و جامانده از جام جهانی بررسی می‌شود:

داوید دخیا (اسپانیا / منچستریونایتد):

دروازه‌بان منچستر برای اولین بار از جام جهانی ۲۰۱۰ جایی در لیست تیم ملی اسپانیا نداشت، سنگربان قرص و محکم سال‌های دور اسپانیا، با توجه به نتایج سینوسی در منچستر توسط انریکه کنار گذاشته شد تا نوبت به جوان‌ها برسد.

فرلاند مندی (فرانسه/ رئال مادرید):

مدافع چپ فرانسوی که در موفقیت‌های فرانسه در جام جهانی پیشین جایگاهی ثابت داشت و فصل گذشته نیز در رئال درخشید، از سفر به قطر بازماند تا جا برای مدافعانی دیگری همچون هرناندز و پاوارد باز شود.

سرجیو راموس (اسپانیا/ پی‌اس‌جی):

تصور تیم ملی اسپانیا بدون کاپیتان سرجیو راموس بسیار دشوار است، اما مصدومیت‌های پیاپی، نیمکت نشینی و عدم آمادگی بدنی باعث شد تا انریکه روی این مدافع مستحکم خود ریسک و او را به جام جهانی نبرد.

گابریل ماگالایش (برزیل/ آرسنال):

بهترین مدافع گلزن این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس و ستون دفاعی توپچی‌ها در جریان صدرنشینی در مسابقات شاید مهم‌ترین خط خورده تیم ملی برزیل باشد. ترافیک زیاد در خط دفاعی برزیل با حضور میلیتائو، مارکینیوش و تیاگو سیلوا باعث شد تا گابریل آرسنال جام جهانی را از لندن تماشا کند.

فیکایو توموری (انگلیس/ آث میلان):

ستاره فصل گذشته میلان که یکی از مهم‌ترین بازیکنان در جریان قهرمانی دوباره میلانی‌ها بود، در لیست نهایی گرت‌ساوت‌گیت قرار نگرفت تا پس از دو مقطع حضور در تیم ملی انگلیس، شانس حضور در قطر را از دست بدهد.

تیاگو آلکانترا (اسپانیا/ لیورپول):

دامنه جوان‌گرایی لوییز انریکه به ستاره خط میانی لیورپولی‌ها هم رسید و این هافبک خلاق نیز شانس حضور در جام جهانی را از دست داد. تیاگو در چند تورنمنت قبلی همواره از بازیکنان ثابت ترکیب تیمش بوده است.

رناتو سانچز (پرتغال/ پی‌اس‌جی):

ستاره جوان جام جهانی ۲۰۱۸ که با بازی‌های چشم‌نواز خود دل تمام مربیان اروپایی را برده بود، پس از یک دوره افت شدید از حضور در جام جهانی قطر نیز محروم ماند و در لیست سانتوس جایی ندارد.

جیدون سانچو (انگلیس/ منچستریونایتد):

با انتقالی گران قیمت دورتمند را به مقصد منچستر ترک کرد و بار دیگر در جزیره پا به توپ شد؛ اما آن همه سر و صدا برای این بازیکن جوان بی فایده بود، زیرا خبری از درخشش سانچو در جزیره نشد تا حتی او شانس حضور در بین بازیکنان انگلیس در جام جهانی را از دست بدهد.

آنته ربیچ (کرواسی/ میلان):

وینگر ثابت دالیچ در جریان نائب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ و یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم آ ث میلان، در کمال تعجب و حیرت از رسیدن به لیست کرواسی برای حضور در جام جهانی بازماند.

روبرت فیرمینو (برزیل/ لیورپول):

شاید شوکه کننده ترین تصمیم جام پیش از آغاز مسابقات خط زدن نام فیرمینو توسط تیته بود؛ مهاجمی که همواره جایگاه ثابتی در تیم برزیل و لیورپول داشت اما بازیکنان همچون مارتینلی و ریچارلیسون به او ترجیح داده شدند.

ایوان تونی (انگلیس/ برتفورد):

شماره ۹ نوظهور سه شیرها که در این فصل از رقابت‌ها درخشش قابل توجهی داشته و در بازی آخر تیمش نیز دو گل به منچستر سیتی زد، شاید مهم‌ترین جا مانده لیست انگلیسی‌ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =