نظام پیشنهادات

واحد کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه رتبه نخست نظام‌های مشارکتی این شرکت را کسب کرد.

مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین از کسب رتبه نخست واحد کنترل کیفی در نظام‌های مشارکتی شرکت خبر داد و گفت: رمز موفقیت ما در کسب این جایگاه، انجام کار گروهی و تقسیم‌بندی کار میان ۴ ناحیه تولیدی شرکت بوده است.

علیرضا کی‌یگانه افزود: در این تقسیم‌بندی، واحد کنترل کیفی ناحیه آهن‌سازی، مسئولیت انجام امور مربوط به حوزه «پیشنهادات»، واحد کنترل کیفی ناحیه فولادسازی، مسئولیت انجام امور مربوط به حوزه «دانش» و واحد کنترل کیفی ناحیه نورد سرد، مسئولیت انجام امور مربوط به حوزه «مشتری‌مداری داخلی» را عهده‌دار شدند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت انجام امور مربوط به حوزه «ایمنی» نیز به واحدهای کنترل کیفی نواحی نورد گرم و نورد سرد و مسئولیت انجام امور مربوط به حوزه «آموزش» به نواحی فولادسازی، نورد گرم و نورد سرد محول شد.

واحد کنترل کیفی؛ پیشتاز عدم وجود مغایرت در ارزیابی ممیزی‌ها

مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد مبارکه افزود: در همین راستا یکایک رؤسا، کارشناسان، تکنسین‌ها و تسهیل‌کنندگان را در سیستم اقدامات و تابلوی اهداف استراتژیک، به یک اقدام و شاخص مرتبط کردیم تا توزیع کار صورت گیرد.

کی‌یگانه با بیان اینکه واحد کنترل کیفی فولاد مبارکه در ارزیابی ممیزی‌های این شرکت طی ۴ سال اخیر هیچ‌گونه مغایرتی نداشته و نمره بالای ۹۰ دارد، تصریح کرد: دلیل این عدم مغایرت این است که پیش از آنکه در ممیزی مورد ارزیابی قرار گیریم، فرایند خودارزیابی را اجرا می‌کنیم.

نظام‌های مشارکتی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

وی تمرکز بر نقاط ضعف و رفع آن‌ها پیش از انجام ارزیابی ممیزی را از دیگر رموز موفقیت واحد کنترل کیفی در کسب رتبه نخست نظام‌های مشارکتی فولاد مبارکه دانست و عنوان داشت: در این امر نیز کلیه نفرات زیرمجموعه کنترل کیفی با اتحاد و انسجام حداکثری به یاری هم شتافتند تا یک هدف مشترک را دنبال کنند.

مدیر کنترل کیفی فولاد مبارکه از وجود مباحث انگیزشی در نظام‌های مشارکتی این شرکت خبر داد و تأکید کرد: نفرات زیرمجموعه هر واحد باید باوری عمیق به انجام کارها در نظام‌های مشارکتی داشته باشند و این امر را به یک فرهنگ تبدیل کنند تا بتوانند موفقیت خود را تضمین کنند.

نظام پیشنهادات در فولاد مبارکه منجر به خلاقیت و نوآوری کارکنان می‌شود

وی ادامه داد: این رویکرد مثبت باید به کارکنان منتقل شود که حضورشان در نظام‌های مشارکتی منجر به بهبود فرایندهای سازمان شده است؛ در غیر این صورت و با انجام اقدامات سلبی، کارکنان انگیزه‌ای در این زمینه پیدا نخواهند کرد و کاری از پیش نخواهد رفت.

کی‌یگانه اضافه کرد: فلسفه ثبت پیشنهادات در فولاد مبارکه این است که نوشتن مواردی که به ذهن کارکنان می‌رسد باعث خلاقیت و نوآوری در کار خواهد شد و در میان پیشنهادات متعدد مطرح‌شده، قطعا یک یا چند پیشنهاد برای سازمان سودمند خواهد بود.

وی با اشاره به تأثیر حضور در نظام‌های مشارکتی بر افزایش میزان بهره‌وری کارکنان و بهبود فرایندهای سازمانی ابراز داشت: بها دادن به کارکنان و دیده شدن کار آن‌ها در نظام‌های مشارکتی، منجر به افزایش سطح انگیزه و روحیه آنان می‌شود و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر کنترل کیفی فولاد مبارکه در پایان ضمن تقدیر از مدیریت ارشد شرکت برای ارزش‌دهی به مقام و جایگاه کارکنان بیان کرد: از کلیه رؤسا، کارشناسان و تکنسین‌هایی که برای رسیدن به این هدف مشترک همکاری کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده موفقیت‌های بیشتری را رقم بزنیم.

مشارکت ۶۵ درصدی کارکنان در نظام جامع تحول

مژده میرعنایت، رئیس سیستم‌های مشارکتی و تحولی شرکت فولاد مبارکه نیز در این باره اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در سال‌های گذشته با پیاده‌سازی نظام جامع تحول (شامل نظام پیشنهادها، کارت سبز، نظام آراستگی، مدیریت استراتژی، مدیریت دانش و…) به‌دنبال تحول و تعالی در سازمان بوده و رمز پایداری و وجه تمایز فولاد مبارکه از دیگر شرکت‌ها، پیاده‌سازی همین نظام‌هاست.

وی افزود: دریافت تندیس‌های زرین از مراجع ذی‌صلاح ازجمله نتایج پیاده‌سازی این نظام است. در این نظام با بهره‌گیری از مشارکت حداکثری کارکنان شرکت، حوزه‌های بهبود شناسایی می‌شود و با استفاده از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های پرسنل، جهت اجرای آن‌ها از طریق کار گروهی اقدام می‌شود. این فرایند کمک می‌کند تا شرکت همواره در مسیر تعالی و رشد در حرکت باشد.

مشارکت ۱۰۰ درصدی واحد کنترل کیفی در نظام‌های مشارکتی

رئیس سیستم‌های مشارکتی و تحولی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: طی شش‌ماهه نخست سال جاری شاهد مشارکت ۶۵ درصدی کلیه کارکنان فولاد مبارکه در نظام پیشنهادات در حوزه بهبود بوده‌ایم. همچنین در حوزه کمیته تحول کنترل کیفی، شاهد مشارکت ۱۰۰ درصدی پرسنل واحد در فعالیت‌های بهبود و تحول بوده‌ایم.

وی در پایان اذعان داشت: این میزان از همکاری کارکنان در فولاد مبارکه نشان‌دهنده دغدغه و انگیزه آنان برای رشد و تعالی سازمان است. ازجمله نتایج این فعالیت‌ها کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان فرایندهای کاری و بومی‌سازی و… در بسیاری از بخش‌های شرکت بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =