محمود محمدی فشارکی

مدیر مجتمع فولاد سبا گفت: هدف مجتمع فولاد سبا در برنامه یک ساله خود، تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات فولادی بوده است که در ۷ ماهه نخست سال این هدف به میزان ۵ درصد بیشتر از برنامه تولید سال محقق شده است.

محمود محمدی فشارکی، مدیر مجتمع فولاد سبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین از تولید محصولات متنوع در فولاد سبا خبر داد و اظهار کرد: چنین دستاوردهایی نشان می‌دهد که اگر جوانان این مرز و بوم برای حل مشکلات و چالش‌های صنعت فولاد اقداماتی را با استفاده از دانش روز و برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها انجام دهند می‌توانند در آینده نزدیک صنعت فولاد کشور را به صنعتی بالنده و شاخص تبدیل کنند.

مدیر مجتمع فولاد سبا خاطرنشان کرد: هدف مجتمع فولاد سبا در برنامه یک ساله خود، تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات فولادی بوده است که در ۷ ماهه نخست سال این هدف به میزان ۵ درصد بیشتر از برنامه تولید سال محقق شده است.

تولید بیش ۶ محصول جدید فولادی تا پایان سال

وی اذعان داشت: در صورتی که محدودیت‌های انرژی و سیالات مانع فعالیت‌های بخش تولید نشود، امیدواریم برنامه سال مجتمع فولاد سبا را به طور کامل عملیاتی کنیم؛ البته نکته قابل توجه این است که علی‌رغم چنین محدودیت‌هایی توانسته‌ایم به کیفیت عدد ۹۸.۳ درصد از دیدگاه مشتریان برسیم که این میزان، رکورد قابل توجهی در زمینه کیفیت در صنعت فولاد کشور است.

محمدی فشارکی تأکید کرد: امسال بنا داشتیم ۶ محصول جدید را در فولاد سبا تولید کنیم که البته در ۶ ماه اول سال ۵ محصول از این تعداد را محقق کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که با تولید محصولات جدید، بیشتر از تعداد تعیین شده، در این زمینه نیز پیشرو باشیم. این تولیدات هم بر اساس نیازهای مشتری و هم براساس ایجاد قابلیت‌های جدید در خطوط تولید بوده تا بتوانیم در اسرع وقت نیازهای خاص بازار کشور را تأمین کنیم.

اندیشیدن تمهدیات لازم برای جبران بخشی از محدودیت‌های انرژی

وی بیان داشت: هر ساله محدودیت‌هایی در فصول سرد سال در زمینه گاز طبیعی برای فولادسازان در نظر گرفته می‌شود و با توجه به این که در فولاد سبا برای تولید آهن اسفنجی، نیاز مبرمی به گاز طبیعی داریم این موضوع نگران‌کننده است.

مدیر مجتمع فولاد سبا در پایان اضافه کرد: البته برای افزایش تاب‌آوری، ذخیره‌سازی‌هایی در بعضی از مواد اولیه از جمله گندله، آهن اسفنجی و قراضه در دستور کار قرار گرفته و از سوی دیگر پروژه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی نیز در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم بخشی از این محدودیت‌ها را جبران کنیم که در همین زمینه برای بازچرخانی آب نیز واحدی در فولاد سبا راه‌اندازی شده است.

وی در پایان با اشاره به درخشش گروه فولاد مبارکه در سمپوزویوم فولاد ۴۰۱ اظهار داشت: در بیست و چهارمین سمپوزیوم فولاد، مجتمع فولاد سبا ۲ مقاله ارائه داد و با توجه به طرح و برنامه‌هایی که برای حل مشکلات صنعت فولاد در مجتمع فولاد سبا پیاده شده، اینجانب به‌عنوان «کارشناس برگزیده صنعت فولاد کشور» انتخاب شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =