فولاد

در پاییز ۱۴۰۱ به صورت میانگین ۲۳۶ میلیون متر مکعب در روز، گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده است که ۱۳ درصد بیشتر از گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در بازه مشابه سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، طبق گزارش وزارت نفت، در پاییز ۱۴۰۱ تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده (فولاد، سیمان و پتروشیمی) رکوردشکنی کرد و در نتیجه آن هم فعالیت این صنایع به صورت پایدار استمرار داشته و هم سوخت مایع کمتری مصرف شده و در نتیجه آلایندگی کمتری منتشر شده است.

در پاییز ۱۴۰۱ (ابتدای مهر تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱)، به صورت میانگین ۲۳۶ میلیون متر مکعب در روز، گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده است که ۱۳ درصد بیشتر از گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در بازه مشابه سال ۱۴۰۰ است.

علاوه بر این با وجود افزایش ۱۰ درصدی مصرف سوخت معادل نیروگاه‌ها، مصرف نفت کوره در پاییز ۱۴۰۱، ۲۸ درصد نسبت به بازه مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

بدین ترتیب سهم سوخت مایع از سبد سوخت نیروگاهی از ۱۰ درصد در بازه ابتدای مهرماه تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ به ۷.۵ درصد در بازه ابتدای مهرماه تا ۱۵ آبان سال ۱۴۰۱ رسیده است.

لازم به تاکید است در پاییز ۱۴۰۱ (ابتدای مهرماه تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱) نسبت به بازه مشابه سال ۱۴۰۰، قریب به ۱۵ میلیون مترمکعب در روز گاز بیشتری به صنایع عمده شامل فولاد، سیمان، پتروشیمی ها و پالایشگاه‌ها تحویل داده شده است که نشان از افزایش ۱۱ درصدی تحویل گاز به این صنایع و بالاخص افزایش ۳۴ درصدی تحویل گاز به صنعت فولاد در بازه مورد گزارش سال ۱۴۰۱ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =