فولاد سبا

فولادمردان فولاد سبا موفق شدند رکورد ماهانه جدیدی را در تولید آهن اسفنجی و کلاف گرم به ثبت برسانند.

محمود محمدی فشارکی مدیر مجتمع فولاد سبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از ابتدای سال و با توجه به شعار امسال همواره کارکنان فولاد سبا در تلاش بوده‌اند تا نیاز صنایع کشور را هم از نظر کمی و هم از نظر تولید محصولات کیفی تأمین کنند.

وی افزود: در این راستا توانستیم در شهریورماه امسال هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، رکورد تولید ۱۴۰ هزار و ۲۳ تن آهن اسفنجی را ثبت کنیم. رکورد قبلی تولید ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ تن بود و در تیرماه امسال محقق شده بود. علاوه بر این در نورد گرم نیز رکورد جدید تولید را به میزان ۱۴۰ هزار و ۱۱۰ تن کلاف گرم به ثبت رساندیم که رکورد قبلی ۱۴۰ هزار و ۳۰ تن مربوط به فروردین امسال بود.

مدیر فولاد سبا خاطرنشان کرد: این در حالی است که در شهریورماه با محدودیت برق مواجه بودیم و به دلیل اینکه برای تولید کلاف گرم به کوره قوس نیاز است، علی‌رغم همه این محدودیت‌ها، با تلاش و همدلی کارکنان خدوم فولاد سبا و حمایت‌های مدیرعامل محترم شرکت فولاد مبارکه توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: برای کسب رکوردها هم سرمایه‌های انسانی باید از همه جهات به‌خصوص از جهت روحی و انگیزه‌ای آمادگی‌های لازم را داشته باشند و هم تجهیزات و سیستم‌ها باید آماده شده باشند تا درمجموع موفقیت‌ها یکی پس از دیگری رقم بخورد.

محمدی فشارکی تأکید کرد: ما در مردادماه شات‌داونی شش‌روزه را اجرا کردیم تا شرایط خطوط تولید را از نظر تجهیزات و سیستم‌ها آماده کنیم و به همین خاطر شرایط برای کسب این رکوردها فراهم شد. البته مجموعه نفرات دانشی و مهارتی مجتمع فولاد سبا نیز از آمادگی تجهیزات حداکثر استفاده را کردند و خوشبختانه توانستیم به این رکوردها برسیم.

وی عنوان کرد: این رکورد تولید در حالی به دست آمد که چیزی حدود ۷۰ درصد از حجم تولید مربوط به ورق‌های تولیدشده با ضخامت پایین بود که لازمه آن آماده‌به‌کاری بالای تجهیزات هم در فولادسازی و ریخته‌گری و هم در نورد است.

مدیر فولاد سبا عنوان کرد: نکته قابل‌توجه این است که در این رکورد، بالاترین میزان کیفیت محصولات نیز به ثبت رسید که با توجه به این میزان از تولید، رسیدن به این کیفیت بالای محصولات، موفقیتی قابل‌توجه است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در بخش تولید کشور، امیدآفرینی در جامعه است و ثبت رکوردهای جدید می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

۵ رکود تولید در ۶ ماه گذشته، ثمره تلاش فولادمردان فولاد سبا

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: به لطف الهی و با تلاش همکاران ما در فولاد سبا، موفق به ثبت رکوردی جدید در تولید آهن اسفنجی و کلاف شدیم. رکورد ماهانه قبلی تولید آهن اسفنجی در تیرماه به وقوع پیوسته بود که با جمع‌بندی این شش ماه ثبت ۵ رکورد تولید را در این زمینه شاهد هستیم.

وی گفت: رکورد ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ تن تیرماه در شهریور به ۱۴۰ هزار و ۲۳ تن رسید و این حجم از آهن اسفنجی با متالیزاسیون ۹۴ که کیفیتی بسیار قابل‌قبول است به تولید رسیده است.

مدیر عملیات سبا افزود: برای رسیدن به این اهداف مهم، اقداماتی نظیر بهینه‌سازی‌های مختلف انجام شده و تمام این اقدامات با استفاده از تجربه همکارانمان در مجتمع فولاد سبا و با رساندن تعمیرات به حداقل ممکن و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید محقق شد و تولید حدود ۲۰۰ تن در ساعت در مگامدول شهید شهبازی مجتمع فولاد سبا به تثبیت رسید.

وی خاطرنشان کرد: در تولید کلاف گرم، رکورد فروردین ۱۴۰۱ به میزان ۱۴۰ هزار و ۳۰ تن بوده که در شهریورماه موفق به ارتقای آن تا ۱۴۰ هزار و ۱۱۰ تن شدیم. این در حالی است که علی‌رغم بالا رفتن کمیت، کیفیت نیز به عدد ۹۸ رسیده است که این نکته بسیار قابل‌توجه است.

خلیلی تصریح کرد: از دلایل کسب این موفقیت‌ها، افزایش تجربه پرسنل، کاهش تعمیرات برنامه‌ای به میزان ۳۳ درصد و افزایش زمان تولید به میزان ۱۵ ساعت در هرماه با کاهش زمان تعمیرات بوده که باعث افزایش تولید در این مجتمع شده است.

وی تأکید کرد: کاهش خرابی‌ها به دلیل افزایش کیفیت تعمیرات نیز یکی از دلایل عمده افزایش تولید در مجتمع فولاد سباست و پس از اتمام توسعه‌ها در فولاد سبا شیب آموزشی طی شده است. در سالی که مزین به نام «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است، حداکثر تلاش خود را می‌کنیم تا با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات خود را هم در زمینه کمی و هم در بخش کیفی بهبود بخشیم.

مدیر عملیات سبا عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از این تولیدات، با استفاده از قطعات با کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید می‌شود که نمونه آن قالب‌های مسی ریخته‌گری است که جزو قطعات مهم و استراتژیک در صنعت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =