لوازم التحریر

همه ساله با بازگشایی مدارس در سطح کشور بسیاری از دانش آموزان با مشکل نداشتن و یا کمبود لوازم التحریر رو به رو هستند و این در حالی است که سال‌هاست صنایع با توجه به مسئولیت اجتماعی خود این نیاز را در جامعه برطرف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، این روزها بازار خوش رنگ و لعاب لوازم التحریر در همه جا رخ نمایی کرده و می‌توان گفت بخش اعظمی از فضا و فروش فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای نیز به فروش لوازم التحریر اختصاص یافته است.

استفاده از طرح‌های وسوسه کننده و مدل‌های زیبا برای لوازم التحریر دانش آموزان را برای داشتن همه آنها حریص کرده و هر دانش آموزی دلش می‌خواهد از همه مدل‌ها در لوازم التحریرش داشته باشد.

در این بین هستند دانش آموزانی که در آستانه بازگشایی مدارس آن هم پس از دو سال تعطیلی و تحصیل مجازی دل حوشی از بازگشایی مدارس ندارند چرا که توان خرید لوازم التحریر رنگارنگ برایشان مقدور نیست و تنها حسرت داشتن آن بر دلشان وجود دارد.

اما آنچه این روزها در جامعه به چشم می خورد، اجرای پویش‌های مختلف برای شادی همه دانش آموزان ایران است، اهدای لوازم التحریر با عناوین مختلف توسط سازمان‌های خصوصی و نهادهای مردمی کورسوری امیدی است که در دل دانش آموزان بی بضاعت روشن شده و شاهد تهیه بسته‌های لوازم التحریر برای این دانش آموزان هستیم.

کمک اصناف اغذیه فروش کرج برای خرید لوازم التحریر دانش آموزان

در این راستا اصناف و بازاریان صنف اغذیه فروشی کرج به گفته عبدالله طاهری، مدیرکل کمیته امداد استان البرز با درآمد یک روز خود به میزان ۱۵۹ میلیون تومان نسبت به خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت اقدام کردند، امر خیری که حس نوع دوستی دیگر بازاریان را برانگیخت و قرار است دیگر اصناف این استان نیز نسبت به کمک در این زمینه اقدام کنند.

همچنین محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز از توزیع ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر در این استان به دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت: در این راستا صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی نقش بسزایی داشتند و نسبت به تحقق مسئولیت اجتماعی خود توجه داشتند.

در لرستان نیز صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در این استان سه هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر را برای دانش آموزان نیازمند هدیه دادند، مسعود مسعودی زاده، مسئول بسیج دانش آموزی لرستان در این باره اظهار داشت: ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند را در سراسر استان شناسایی کردیم که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند تا امروز ۲۰هزار و ۸۰۰بسته لوازم التحریر را بین دانش آموزان نیازمند توزیع کردیم.

توزیع یک میلیون بسته کمک آموزشی در کشور

شرکت فولاد مبارکه نیز که هر ساله در راستای کمک به تحصیل دانش آموزان در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود گام برداشته است و پس از شناسایی دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور با همکاری نهادهای حمایتی بسته‌های لوازم التحریر با کیفیت را برای آنها آماده و برای توزیع در اختیار نهادهای حمایتی برای توزیع قرار داده است.

این شرکت بزرگ اقتصادی کمک به دانش آموزان نیازمند را به اول مهر ماه معطوف نساخته و در طول سال تحصیلی این امر را انجام می‌دهد.

در مجموع میتوان گفت بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از یک میلیون بسته لوازم التحریر در راستای مسئولیت اجتماعی و فردی آماده و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =