نفت روسیه

قیمت نفت در روز چهارشنبه نوسانات شدیدی را تجربه کرد. این نوسانات به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل خطرات احتمالی رکود اقتصادی و نگرانی از توقف تمام عرضه‌های نفت و گاز روسیه بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت در روز چهارشنبه نوسانات شدیدی را تجربه کرد. این نوسانات به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل خطرات احتمالی رکود اقتصادی و نگرانی از توقف تمام عرضه‌های نفت و گاز روسیه بود.

قیمت آتی نفت برنت با ۲ سنت یا ۰.۰۲ درصد افزایش به ۹۲.۸۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۸۶.۹۷ دلار رسید.

پس از آن که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهدید کرد در صورت اعمال محدودیت‌های قیمتی بر منابع انرژی روسیه، عرضه نفت و گاز را متوقف خواهد کرد، قیمت نفت کاهش یافت.

اتحادیه اروپا تنها چند ساعت بعد پیشنهاد کرد که گاز روسیه را محدود کند و خطر سهمیه‌بندی در برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان در زمستان امسال را افزایش داد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که عرضه نفت در سه ماهه آخر سال محدود باشد.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز سه شنبه نشان داد که انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یابد و در هفته منتهی به ۲ سپتامبر ۷۳۳ هزار بشکه کاهش یابد.

گزارش‌های هفتگی موجودی انبار ایالات متحده از موسسه نفت آمریکا اواخر روز چهارشنبه، یک روز دیرتر از حد معمول به دلیل تعطیلات رسمی دوشنبه منتشر می‌شود.

آژانس رتبه بندی اعتباری فیچ روز سه شنبه اعلام کرد که توقف خط لوله نورد استریم ۱ احتمال رکود اقتصادی در منطقه یورو را افزایش داده است. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنجشنبه خود نرخ بهره را به شدت افزایش دهد. نشست فدرال رزرو ایالات متحده در ۲۱ سپتامبر برگزار می‌شود.

داده‌های ضعیف اقتصادی از چین در بحبوحه سیاست سختگیرانه آن در برابر کووید صفر نیز بر مشکلات تقاضا افزوده است.

آمار گمرک در روز چهارشنبه نشان داد واردات نفت خام این کشور در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۹.۴ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، نخست وزیر جدید بریتانیا، لیز تراس، روز چهارشنبه گفت که می‌خواهد شاهد استخراج بیشتر نفت و گاز از دریای شمال باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =