احمد سالک

نماینده ادوار مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام قضایی باید با متخلفان اطلاع رسانی گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه به شدت برخورد کند.

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه و روند اطلاع‌رسانی آن اظهار کرد: مجلس در رأس امور است و برای نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکرد مدیران کشور ابزارهای محتلف قانونی را دارد که از آن جمله تذکر کتبی و شفاهی، سوال کردن، استیضاح کردن و تحقیق و تفحص است.

وی افزود: نمایندگان مجلس برای سوال، تذکر، استیضاح و یا تحقیق و تفحص با انگیزه‌های مختلفی وارد می‌شوند و اگر این انگیزه‌ها به بازی با آبروی جمهوری اسلامی منتهی شود گناه بزرگی است. بنابراین کسانی که در مجلس تحقیق و تفحص را به جریان می‌اندازند و یا نماینده اصلی که درخواست دارد اگر انگیزه الهی داشته باشد بسیار ارزشمند است.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محتوای گزارش تحقیق و تفحص معیارهایی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در این زمینه نیز بخشی از تخلفات اداری است که در بخش اداری باید حل و فصل شود و نه در میدان تحقیق و تفحص که باید نمایندگان به این نکته دقت ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام سالک اضافه کرد: بخشی از موارد مطرح شده تخلف از قانون است که در این راستا باید با قانون‌شکنان برخورد شود و باید شخص متخلف در این زمینه مشخص شود. باید در این تحقیقات آبروی افراد را حفظ کرد و نمی‌توان با آبروی افراد بازی کرد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه دیوان محاسبات نیز چهار صفحه گزارش علیه تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه ارائه کرده است، ادامه داد: در این گزارش اعداد اعلام شده را رد کرده، مساله تفاوت بورس و بازار را مطرح کرده، قرارداد ۱۴ میلیون یورویی نیز بسته نشده اما به عنوان تخلف مطرح شده است.

وی با بیان اینکه مقام قضایی باید با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد کند، افزود: چنانچه در این زمینه نیز نماینده‌ای انگیزه نامناسبی داشته باشد باید مورد برخورد قرار گیرد.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای طیب‌نیا مدیرعامل کنونی در مدیریت گذشته از مسئولیت خود عزل شد و امروز نیز که به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه فعالیت دارد از حقوق فولاد مبارکه دفاع می‌کند. او سالیان سال در حوزه فولاد فعالیت داشته و این گزارش مربوط به مدیران گذشته است و ربطی به آقای طیب‌نیا ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که دستگاه قضایی در دادگاه ویژه گزارش تحقیق و تفحص را بررسی کند و ابعاد واقعی آن را هر چه زودتر برای همگان شفاف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =