نفت نفتا

قیمت نفت بر اساس داده‌های بازار جهانی انرژی پس از ۲ روز افزایش روند نزولی به خود گرفت و به زیر ۹۶ دلار به ازای هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت امروز جمعه ۲۸ مردادماه پس از دو روز افزایش، با کاهش قیمت مواجه شد زیرا فعالان بازار نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی که می‌تواند تقاضای سوخت را کاهش دهد، در مقابل انتظارات برای کاهش عرضه در پایان سال بررسی قوی‌تر بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از ۳.۱ درصد افزایش در روز پنجشنبه، ۶۸ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۵.۹۱ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از ۲.۷ درصد افزایش در جلسه قبل، به ۸۹.۸۱ دلار در هر بشکه رسید که ۶۹ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش داشت. این در حالی است که بررسی هفتگی هر دو شاخص نفتی یاد شده نشان می‌دهد هر دو بیش از دو درصد در هفته کاهش یافته‌اند.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالایی در راکوتن سکیوریتیز گفت: در حالی که داده‌های هفتگی ایالات متحده خوش بینی را برای بهبود تقاضای سوخت در کوتاه مدت تقویت می‌کند، نگرانی‌های طولانی مدت از رکود اقتصادی و افزایش احتمالی تولید توسط اوپک پلاس احتمالاً افزایش قیمت نفت را محدود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر نفت خام آمریکا نیز به شدت کاهش یافته است. تحلیلگران معتقدند این کشور در هفته اخیر، رکورد صادرات ۵ میلیون بشکه نفت در روز را ثبت کرد. شرکت‌های نفتی تقاضای زیادی از کشورهای اروپایی پیدا کردند که به دنبال جایگزینی نفت خام روسیه هستند.

طبق برآوردهای مدیران و برآوردها، پالایشگاه‌های نفت ایالات متحده قصد دارند با حفظ عرضه نفت خام، در این سه‌ماهه به کار خود ادامه دهند، زیرا پالایشگاه‌ها نگرانی‌ها در مورد رکود و کاهش قیمت‌های خرده‌فروشی را کنار گذاشته‌اند تا سوخت بیشتری را تحویل دهند.

افزایش تولید سوخت ایالات متحده می‌تواند تا حدی کاهش صادرات محصولات نفتی از چین را در سال جاری جبران کند. پکن بازار محلی را برای مهار تورم سوخت داخلی در اولویت قرار داده است.

در مورد عرضه، هیثم الغیس، دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک، به رویترز گفت که سیاستگذاران، قانون‌گذاران و سرمایه‌گذاری ناکافی در بخش نفت و گاز مقصر قیمت بالای انرژی هستند، نه اوپک پلاس.

این گروه به همراه متحدانی مانند روسیه که در کنار هم به اوپک پلاس شهرت دارند، قرار است در ۵ سپتامبر برای تنظیم تولید با یکدیگر دیدار کنند. الغیس گفت که اوپک مشتاق است اطمینان حاصل کند که روسیه پس از سال ۲۰۲۲ همپنان به عنوان یکی از مجریان توافقات اوپک فعال باشد.

در نشانه‌ای از بهبود عرضه، شکاف قیمت بین معاملات آتی برنت فوری و ماه دوم از پایان جولای حدود ۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

رکورد صادرات نفت خام ایالات متحده، از سرگیری تولید لیبی و صادرات پایدار از روسیه و ایران، محدودیت عرضه جهانی را پیش از اوج تعمیر و نگهداری پالایشگاه کاهش داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =