دکل حفاری نفت و گاز

قیمت نفت در بازارهای جهانی در آستانه انتشار آمار تورمی آمریکا کاهش یافت. با اینکه تحلیلگران به نتیجه نهایی مذاکرات احیای برجام چشم دوخته‌اند اما نتیجه این مذاکرات ممکن است تا چند هفته آینده نیز مشخص نشود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت روز چهارشنبه در آستانه گزارش کلیدی ایالات متحده در مورد تورم و پس از آن که داده‌های صنعت این کشور نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته افزایش یافته است، کاهش یافت. این کاهش قیمت نفت نشان دهنده یک کسادی بالقوه در تقاضا است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۷۴ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش به ۹۵.۵۷ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۳ دلار کاهش به ۸۹.۳۷ دلار رسید. آخرین بار با ۸۸ سنت یا یک درصد کاهش به ۸۹.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

لئون لی، تحلیلگر شانگهای در CMC Markets، گفت:« قیمت نفت و بازار آسیا همگی روند ضعیفی را نشان دادند.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا امروز منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود به دلیل کاهش شدید تقاضای سوخت ، قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه جولای با سرعت کمتری افزایش یابد، اما انتظار نمی‌رود که این امر فدرال رزرو را از دست‌کم چندین افزایش شدید دیگر نرخ بهره که می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را محدود کند، متوقف کند.

در همین حال، منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۵ اوت حدود ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یافته است. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخایر نفت خام حدود ۱۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

داده‌های رسمی دولت در روز چهارشنبه ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت EDT ارائه می‌شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، گفت: «هر گونه کاهش تقاضای نفت که ناشی از تضعیف اقتصاد جهانی باشد، نمی‌تواند قیمت نفت را با توجه به اینکه چشم‌انداز عرضه پایین باقی می‌ماند، بسیار پایین‌تر بیاورد».

توجه زیادی به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران می‌شود و این می‌تواند نشانه‌ای در تأمین منابع بسیار مورد نیاز باشد.»

اتحادیه اروپا روز دوشنبه متن «نهایی» را برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران ارائه کرد. بر اساس این متن صادرات نفت خام ایران در صورت حصول توافق افزایش می‌یابد. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که انتظار دارد تصمیم نهایی در مورد این پیشنهاد ظرف حداکثر چند هفته گرفته شود.

اپراتور میدان نفتی غول پیکر کاشاگان در قزاقستان پس از تعطیلی اضطراری هفته گذشته ناشی از نشت گاز، با افزودن به ذخایر، شروع به بازیابی تدریجی تولید کرده است. میدان نفتی کاشاگان حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید می‌کند.

بر اساس بررسی رویترز از سود شرکت، اگرچه نگرانی‌ها در مورد رکود بالقوه جهانی اخیراً بر معاملات آتی نفت تأثیر گذاشته است، پالایشگاه‌های نفت و اپراتورهای خط لوله ایالات متحده انتظار دارند مصرف انرژی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ قوی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =