نفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی انرژی امروز جمعه ۱۴ مردادماه به دلیل نگرانی‌های کمبود عرضه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت امروز جمعه ۱۴ مردادماه به دلیل نگرانی‌های کمبود عرضه افزایش یافت.

نفت خام برنت با ۵۵ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۹۴.۶۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۵ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۸۹.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت در این هفته تحت فشار قرار گرفت زیرا نگرانی‌هایی در بازار به دلیل تأثیر تورم بر رشد اقتصادی و تقاضا وجود داشت اما نشانه‌هایی از عرضه محدود، کف قیمت‌ها را حفظ کرد.

تحلیلگران ANZ Research گفتند: «افزایش ناچیز عرضه اوپک نشان دهنده ظرفیت محدود بازار برای مقابله با کمبودهای بیشتر است.»

اوپک پلاس قرار است در ماه سپتامبر هدف تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد. داده‌های اوپک نشان می‌دهد که این افزایش یکی از کوچک‌ترین افزایش‌ها از زمان معرفی سهمیه‌های اوپک در سال ۱۹۸۲ تاکنون است.

انتظار می‌رود با تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت خام و محصولات نفتی روسیه از طریق دریا که از پنجم دسامبر اجرایی می‌شود، نگرانی‌های عرضه افزایش یابد.

مایکل تران، تحلیلگر RBC گفت: «با توقف واردات دریایی روسیه از سوی اتحادیه اروپا، این سوال کلیدی وجود دارد که آیا تولیدکنندگان خاورمیانه نفت خود را به سمت اروپا تغییر خواهند داد تا خلاء را پر کنند یا خیر.»

تران افزود: «چگونگی از بین رفتن این سیاست تحریم‌های نفتی روسیه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید تا پایان سال مراقب باشیم.»

در حال حاضر، نشانه‌هایی از رکود اقتصادی، بهبود قیمت را محدود کرده است. نگرانی‌های مربوط به رکود به دنبال هشدار بانک مرکزی انگلیس در مورد رکود طولانی مدت پس از افزایش نرخ بهره به بیشترین میزان از سال ۱۹۹۵ تشدید شده است.

تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets گفت:« اگر کالاها در یک رکود اقتصادی قریب‌الوقوع قیمت‌گذاری نکنند، ممکن است برای یک دوره «رکود تورمی» آماده شوند که نرخ بیکاری شروع به افزایش کند و تورم بالا بماند.

سرمایه گذاران بر گزارش اشتغال ایالات متحده متمرکز شده‌اند. انتظار می‌رود این گزارش نشان دهد میزان اشتغال در این کشور در ماه گذشته ۲۵۰ هزار واحد افزایش یافته است.

هر گونه نشانه‌ای از قدرت در بازار کار می‌تواند ترس از اقدامات تهاجمی فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار تورم را به وجود آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =