دانش بنیان

بیش از ۱۴ هزار محصول در حوزه‌های سلامت، شهر هوشمند، کشاورزی، گاز و پتروشیمی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به منظور پاسخگویی به نیازهای کشور ارائه شد.

به گزارش ایراسین، یکی از روش‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آن را دنبال می کند، متصل کردن نیازمندی ها به توانایی و ظرفیت های بومی است و اینکه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فضایی ایجاد شود تا بتوانند توانمندی های خود را به صنایع، افراد حقیقی و شرکت‌های خریدار این محصولات و خدمات معرفی کنند.

بر این اساس در حال حاضر در حوزه‌های سلامت، شهر هوشمند، کشاورزی، گاز و پتروشیمی ۱۴ هزار و ۱۸۶ محصول عرضه شده تا پاسخگوی نیازهای کشور باشد. در اصل میان تولیدکنندگان و خریداران این محصولات و خدمات پلی ارتباطی شکل گرفته و نیازها بر اساس توانمندی ها برطرف می شود.

شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود هدفی است که در قالب فن بازار ملی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ثمر نشسته است.

از جمله محصولات عرضه شده در این زیست بوم می توان به دستگاه های آزمایشگاهی دانش‌بنیان صنعت نفت، دستگاه های اندازه گیری خواص الکترونیکی، انواع اتصالات، قطعات و مخازن کامپوزیتی مورد استفاده در صنایع مختلف، ساخت انواع قطعات پلیمری شامل انواع قطعات لاستیکی و کامپوزیتی مهندسی صنایع مختلف، سامانه مدیریت نگهداری و تعمیر تجهیزات (CMMS)، طراحی وتولید نرم افزار و وب سایت، تولید اپلیکیشن موبایل، خدمات پشتیبانی، مشاوره و مارکتینگ و مولتی مدیا، دستگاه بادکن تمام اتوماتیک ۴۰۰۰ بطری پت در ساعت و غیره اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =