• ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
  • کد خبر: 27032
  • readingTime: ۲ دقیقه
دکل حفاری نفت و گاز

قیمت نفت روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه پس از افزایش بیش از ۵ دلاری به ازای هر بشکه در جلسه معاملاتی قبل با نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش قیمت نفت به رکود کشنده تقاضا منجر می‌شود و کمی پیشی‌گرفته از نگرانی‌های ادامه‌دار در مورد عرضه محدود است، تمام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه پس از افزایش بیش از ۵ دلاری به ازای هر بشکه در جلسه معاملاتی قبل با نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش قیمت نفت به رکود کشنده تقاضا منجر می‌شود و کمی پیشی‌گرفته از نگرانی‌های ادامه‌دار در مورد عرضه محدود است، تمام شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه سپتامبر با ۴۳ سنت کاهش به ۱۰۵.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. این قرارداد در روز دوشنبه ۵.۱ درصد افزایش یافت که بیشترین درصد افزایش از ۱۲ آوریل است.

قیمت نفت خام WTI برای تحویل در ماه آگوست با ۲۸ سنت کاهش به ۱۰۲.۳۲ دلار در هر بشکه رسید. این قرارداد نفتی روز گذشته با ۵.۱ درصد افزایش به کار خود پایان داد و بیشترین درصد افزایش از ۱۱ ما می تاکنون را ثبت کرد. قرارداد آگوست WTI نیز فردا به پایان می‌رسد و این در حالی است که معاملات آتی ماه سپتامبر این شاخص نفتی با ۴۴ سنت کاهش به ۹۸.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی از اختلال در عرضه افزایش یافته است زیرا تحریم‌های غرب بر عرضه نفت و سوخت روسیه به دلیل درگیری اوکراین جریان عرضه به پالایشگاه‌ها و مصرف‌کنندگان نهایی را مختل کرده است. به علاوه این نگرانی نیز وجود دارد که تلاش‌های بانک مرکزی برای مهار تورم فزاینده ممکن است باعث ایجاد رکود شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، در یادداشتی گفت:« تعادل عرضه و تقاضای اساسی مثل همیشه ضعیف است. قیمت نفت ممکن است به اوج خود رسیده باشد اما به نظر نمی‌رسد از مقادیر فعلی کاهش یابد مگر اینکه تحت تاثیر یک اتفاق قابل توجه از سمت اوپک پلاس قرار گیرد.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، هفته گذشته از عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت، بازدید کرد البته به این امید که به توافقی بر سر افزایش تولید نفت برای کاهش قیمت سوخت دست یابد اما مقامات عربستان سعودی، رهبر واقعی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تضمین روشنی درباره افزایش تولید ارائه نکردند.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه تحت حمایت کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت که در حدود پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود قرار گرفته است و باعث شد که نفت تحت سلطه دلار برای خریداران غیردلاری اندکی ارزان‌تر شود.

بر اساس نظرسنجی اولیه رویترز، پیش بینی ذخایر نفت در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، این بود که عرضه نفت خام و تقطیر ممکن است هفته گذشته افزایش یافته باشد در حالی که ذخایر بنزین احتمالا کاهش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =