نفت نفتا

قیمت نفت در واکنش به نگرانی از کاهش ارزش دلار و همچنین وضعیت عرضه گاز از روسیه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت روز گذشته با افزایش نگرانی‌ها از وضعیت عرضه گاز از روسیه و کاهش ارزش دلار افزایش یافت و بنابراین بر ترس ناشی از افت قابل توجه تقاضا تحت تاثیر رکود اقتصادی احتمالی و قرنطینه چین غلبه کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه سپتامبر با ۴.۳۷ دلار یا ۴.۳ درصد افزایش، به ۱۰۵.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه اوت پس از افزایش ۱.۹ درصدی در جلسه قبل، ۴.۰۲ دلار یا ۴.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱.۶۱ دلار رسید.

بر اساس نامه‌ای که رویترز مشاهده کرده است، گازپروم، انحصار صادرات گاز روسیه، فورس ماژور را برای عرضه گاز به اروپا به حداقل یک مشتری عمده اعلام کرده است که به طور بالقوه مشکل عرضه این قاره را تشدید می‌کند.

گازپروم به مشتریان خود در اروپا گفته است که به دلیل شرایط «فوق العاده» نمی‌تواند تامین گاز را تضمین کند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: اگر روسیه پس از تعمیر و نگهداری نورد استریم ۱ گاز خود را به آلمان بازنگرداند، نفت برنت در پایان هفته مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

یک منبع تجاری نیز به رویترز گفته است که این نامه مربوط به عرضه از طریق خط لوله نورد استریم یک است که یک مسیر اصلی تامین به آلمان و کشورهای دورتر از آن محسوب می‌شود.

افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه در حالی رخ داده است که هر دو شاخص نفتی برنت و WTI هفته گذشته بیشترین کاهش هفتگی خود را برای حدود یک ماه ثبت کردند.

در همین حال، آزمایش گسترده کووید-۱۹ در این هفته در بخش‌هایی از چین ادامه دارد و نگرانی‌ها را در مورد تقاضای نفت از سوی دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان افزایش می‌دهد.

همانطور که انتظار می رفت، سفر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به عربستان سعودی، هیچ تعهدی از سوی تولیدکننده بزرگ اوپک برای افزایش عرضه نفت نداشت.

بایدن از تولیدکنندگان نفت خلیج فارس می‌خواهد که تولید خود را افزایش دهند تا به کاهش قیمت نفت و کاهش تورم کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =