• ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 26991
  • readingTime: ۱ دقیقه

شنای سعودی خلاف جریان آب؛

انتقاد بن سلمان از تلاش جهانی برای حذف سوخت‌های فسیلی

اتخاذ سیاست‌های غیر واقعی با حذف منابع اصلی انرژی منجر به تورم بی‌سابقه خواهد شد
تولید نفت عربستان

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، گفت: اتخاذ سیاست‌های غیر واقعی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با حذف منابع اصلی انرژی در سال‌های آینده منجر به تورم بی‌سابقه و افزایش قیمت انرژی، افزایش بیکاری و تشدید مشکلات جدی اجتماعی و امنیتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت: برای تامین تقاضای جهانی به سرمایه‌گذاری بیشتری در سوخت فسیلی و فناوری های انرژی پاک نیاز است و سیاست های غیرواقعی انتشار گازهای گلخانه ای منجر به تورم بی سابقه ای خواهد شد.

شاهزاده گفت عربستان سعودی اعلام کرده است که ظرفیت تولید خود را تا سال ۲۰۲۷ از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش می دهد.

او طی سخنرانی خود در اجلاس سران آمریکا و کشورهای عربی در جده با حضور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت مشتاق است عربستان سعودی و شرکای اوپک نفت بیشتری برای کمک به کاهش قیمت بالای بنزین و کاهش بالاترین تورم در ایالات متحده در چهار دهه اخیر تولید کنند.

شاهزاده محمد گفت: اتخاذ سیاست‌های غیر واقعی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با حذف منابع اصلی انرژی در سال‌های آینده منجر به تورم بی‌سابقه و افزایش قیمت انرژی، افزایش بیکاری و تشدید مشکلات جدی اجتماعی و امنیتی خواهد شد.

حاکم بالفعل بزرگترین صادرکننده نفت جهان گفت کووید-۱۹ و «وضعیت ژئوپلیتیکی» نیازمند تلاش‌های مشترک بیشتر برای حمایت از اقتصاد جهانی است و انتقال به منابع انرژی پایدار مستلزم رویکردی «واقع بینانه و مسئولانه» است.

نشست بایدن با رهبران شش کشور عربی خلیج فارس، مصر، اردن و عراق برگزار شد. وی روز جمعه نیز در جده با رهبران عربستان سعودی گفتگو کرد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که بایدن در مورد امنیت انرژی با رهبران تولیدکنندگان نفت خلیج فارس گفتگو خواهد کرد و امیدوار است که شاهد اقدامات بیشتر اوپک پلاس برای افزایش تولید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =