اتحادیه اروپا پرچم

کمیسیون اروپا روز جمعه یک پروژه هیدروژنی ۵.۴ میلیارد یورویی را تصویب کرد که به طور مشترک توسط ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۳۵ شرکت تامین مالی شده و به دنبال کسب برتری در یک بخش نوآورانه است. یکی از اهداف این پروژه کاهش وابستگی به انرژی فسیلی عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کمیسیون اروپا روز گذشته، جمعه ۲۴ تیرماه، یک پروژه هیدروژنی ۵.۴ میلیارد یورویی (۵.۴ میلیارد دلار) را تصویب کرد که به طور مشترک توسط ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۳۵ شرکت از جمله آلستوم (ALSO.PA) و کامیون دایملر (DTGGe.DE) تامین مالی شده و به دنبال کسب برتری در یک بخش نوآورانه است.

سایر شرکت‌های شرکت‌کننده عبارتند از: Ansaldo، Bosch، Enel (ENEI.MI)، Fincantieri (FCT.MI)، Orsted (ORSTED.CO) و Plastic Omnium (PLOF.PA). این گروه در ۴۱ پروژه در طرح هیدروژن با تمرکز بر تولید هیدروژن، سلول‌های سوختی، ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل، توزیع هیدروژن و کاربردهای کاربران نهایی، به ویژه در بخش تحرک، شرکت خواهد کرد.

مارگرت وستاگر، معاون رئیس کمیسیون در یک کنفرانس خبری گفت: «حمله نظامی روسیه به اوکراین تنها بر نیاز اروپا به تنوع بخشیدن به منابع انرژی و پیشبرد سریع انتقال سبز تأکید کرده است.»

او گفت: «در میان بسیاری از فناوری‌های مورد نیاز، هیدروژن یک جزء ضروری است.»

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، نیز گفت که این پروژه بر دور شدن اتحادیه از سوخت‌های فسیلی تأکید دارد.

امکان‌پذیری انتقال پاک صنایع انرژی‌بر

او افزود:« این پروژه انتقال پاک صنایع انرژی‌بر را امکان‌پذیر می‌کند و استقلال ما را از سوخت‌های فسیلی افزایش می‌دهد.

این پروژه که IPCEI Hy۲Tech نام دارد، تلاش دارد تا ۸.۸ میلیارد یورو دیگر از سرمایه‌گذاری خصوصی جذب کند.

تولید مواد الکترودهای با بهره‌وری بالا و سلول‌های سوختی کارآمد

محصولات هدف این برنامه شامل مواد الکترود بسیار کارآمد، سلول‌های سوختی با کارایی بالا و فن‌آوری‌های حمل‌ونقل نوآورانه است.

این بلوک ۲۷ کشوری در سال‌های اخیر پروژه‌هایی را که با بودجه مشترک در باتری‌ها، میکروالکترونیک و زیرساخت‌ها تامین می‌شوند، تصویب کرده‌اند و این طرح‌ها را به عنوان پروژه‌های مهم منافع مشترک اروپا مشمول قوانین کمک‌های دولتی ضعیف‌تر می‌دانند.

کمک‌های دولتی در برنامه هیدروژن در سطح هزینه‌های واجد شرایط پروژه‌ها و شکاف‌های مالی آن‌ها محدود می‌شود و کشورها اجازه دارند در صورت ایجاد درآمد خالص اضافی، بخشی از کمک‌های خود را پس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =