نفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی تحت تاثیر دو عامل شیوع مجدد کرونا در چین و اتخاذ سیاست‌های کویید صفر در این کشور و همچنین عقب نشینی مقامات ارشد فدرال رزرو از افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره، افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پس از آنکه یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که انتظار ندارد تولید نفت عربستان سعودی به سرعت افزایش یابد، قیمت نفت روز جمعه ۲۴ تیرماه افزایش یافت. این افزایش تحت تاثیر عوامل دیگری نظیر حمایت بیشتر از نشانه‌هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا می‌تواند نرخ های بهره را با شدت کمتری نسبت به پیش بینی‌ها افزایش دهد نیز قرار گرفت.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۱.۷۷ دلار یا ۱.۷۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۰.۸۷ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام WTI با ۱.۳۲ دلار یا ۱.۳۸ درصد افزایش به ۹۷.۱۰ دلار رسید.

تندروترین سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه گفتند که در نشست سیاستی خود در این ماه از افزایش نرخ بهره به میزان ۷۵ واحد حمایت می‌کنند.

عدم قطعیت وضعیت نرخ بهره و داده‌های ضعیف اقتصادی منجر به کاهش بیش از ۵ دلاری نفت برنت و وست‌تی‌آی در روز پنج‌شنبه شد و قیمت به زیر قیمت پایانی در ۲۳ فوریه، یک روز قبل از حمله روسیه به اوکراین، رسید. با این حال در هر دو قرارداد نفتی، این زیان پیش از به پایان رسیدن ساعت معاملات جبران شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است اواخر روز جمعه وارد جده شود؛ انتظار می‌رود وی در سفر خود به عربستان از مقامات این کشور بخواهد تا تولید خود نفت را افزایش دهند.

یک مقام آمریکایی روز جمعه به رویترز گفت گه ایالات متحده انتظار ندارد عربستان سعودی فورا تولید نفت خود را افزایش دهد و در نتیجه به نتیجه نشست بعدی اوپک پلاس در ۳ آگوست چشم دوخته است.

این اظهارنظر در زمانی بیان می‌شود که ظرفیت مازاد اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) رو به اتمام است. با این حال، ایالات متحده می‌تواند تعهد دهد که اوپک تولید خود را در ماه‌های آینده افزایش خواهد داد، به این امید که سیگنالی به بازار ارائه دهد که در صورت لزوم عرضه عرضه می شود.

تحلیلگران انتظار دارند که با وجود نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی فشار بر نفت ادامه یابد.

Commerzbank در یادداشتی گفت:« برنت در این هفته به طور قابل توجهی به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است. با توجه به اینکه احتمالاً ترس از رکود فعلاً کاهش نخواهد یافت، احتمالاً قیمت نفت نیز به کاهش خود ادامه خواهد داد.»

داده های روز جمعه نشان داد که توان عملیاتی پالایشگاه چین در ماه ژوئن تقریباً ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =