نفت

یک مقام وزارت خزانه داری ژاپن از احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یک مقام وزارت خزانه داری ژاپن گفت: اگر محدودیت قیمت پیشنهادی برای نفت روسیه به تصویب نرسد، قیمت جهانی نفت ممکن است با ۴۰ درصد افزایش به حدود ۱۴۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گفته این مقام، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، امروز اجرای طرح سقف قیمتی ایالات متحده و تحولات اقتصاد جهانی را با شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن مورد بحث قرار می‌دهد.

به گفته این مقام، هدف تعیین قیمت در سطحی بود که هزینه نهایی تولید روسیه را پوشش دهد تا مسکو تشویق شود به صادرات نفت ادامه دهد، اما نه آنقدر بالا که به آن اجازه دهد هزینه جنگ خود علیه اوکراین را تامین کند.

به گفته این مقام، مقامات ژاپنی نسبت به تعیین سقف قیمت بسیار پایین ابراز نگرانی کرده بودند اما محدوده قیمت بالقوه ۴۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه را رد نکردند.

ایالات متحده و سایر کشورهای ثروتمند گروه هفت (بریتانیا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن، همراه با اتحادیه اروپا) در ماه ژوئن توافق کردند که در مورد اعمال سقف برای کاهش ناگهانی درآمدهای مسکو و تهی شدن خزانه آن تحقیق کنند.

واشنگتن «استثنای قیمتی» را پیشنهاد کرده است که ممنوعیت بیمه دریایی را برای سفارش‌های زیر قیمت توافقی لغو می‌کند تا از گیر افتادن میلیون‌ها بشکه در روز تولید نفت روسیه به دلیل فقدان بیمه جلوگیری کند.

این مقام خزانه‌داری گفت: مدل‌سازی خزانه‌داری نشان داد که اجرای تحریم ها بدون استثناء قیمت می‌تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت نفت خام شود و به طور بالقوه آن را از حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه در حال حاضر به حدود ۱۴۰ دلار در هر بشکه برساند.

وی افزود: با این حال، در مورد برآوردها، به ویژه در مورد فرضیات کشش تقاضا برای نفت، تردید وجود دارد.

به گفته این مقام، شرکت های اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده حدود ۹۰ درصد از بیمه جهانی کشتیرانی نفت و بیمه اتکایی را تشکیل می‌دهند که پس از اجرایی شدن این تحریم‌ها در پایان سال جاری، ادامه جریان نفت را برای روسیه دشوار می‌کند.

به گفته این مقام، در حالی که برخی از کارشناسان معتقدند روسیه، هند و چین می توانند با بیمه مستقل وارد عمل شوند، مقامات وزارت خزانه داری با این دیدگاه موافق نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =