استفاده از نفت در صنایع

شرکت‌های انرژی‌بر فرانسه به دنبال نگرانی از قطعی برق، در حال سرعت بخشیدن به برنامه‌های اضطراری و تبدیل دیگ‌های گاز خود برای استفاده از نفت هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت‌های انرژی‌بر فرانسه به دنبال نگرانی از قطعی برق در حال سرعت بخشیدن به برنامه‌های اضطراری و تبدیل دیگ‌های گاز خود برای استفاده از نفت هستند.

چند تن از مدیران ارشد که در آخر هفته در یک کنفرانس تجاری و اقتصادی در جنوب فرانسه گرد هم آمدند، گفتند که برای خاموشی های احتمالی آماده می‌شوند.

روسیه در ماه ژوئن جریان خود را از طریق خط لوله نورد استریم یک، مسیر اصلی انتقال گاز به اروپای غربی، به 40 درصد کاهش داد. سیاستمداران و صنعت‌گران نگران هستند که محدودیت‌های بیشتری برای عرضه در ارتباط با تهاجم روسیه به اوکراین، وجود داشته باشد.

در سرتاسر اروپا، صنعت به سوخت آلاینده‌تر از گاز یعنی نفت متوسل شده است، زیرا به جای اهداف بلندمدت برای تغییر به سوخت کربن صفر، اولویت را به مقابله با هزینه‌های اقتصاد ناشی از اختلال کسب‌وکار و افزایش قیمت‌های انرژی می‌دهد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت که آماده نشدن برای کمبودها غیرمسئولانه است. بیایید برای قطع گاز روسیه آماده شویم. امروز این محتمل ترین سناریو است.

فرانسه برای تولید 70 درصد برق خود به انرژی هسته‌ای متکی است بنابراین به نسبت همسایگان خود وابستگی کمتری به گاز روسیه دارد.

این کشور همچنین با محدود کردن قیمت‌های خرده‌فروشی گاز و برق تا پایان سال که به حفظ تورم فرانسه در بین پایین‌ترین نرخ‌ها در اروپا کمک کرده است، به دنبال کاهش تأثیر افزایش قیمت‌های انرژی بوده است.

رئیس یک شرکت صنعتی بزرگ دیگر که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که معتقد است همه شرکت‌های بزرگ به دنبال تغییر به سمت نفت هستند.

کارلوس تاوارس، مدیر اجرایی، ماه گذشته در یک کارخانه فرانسوی گفت که خودروساز Stellantis (STLA.MI) در حال بررسی گزینه‌ها برای تولید انرژی خود در صورت کمبود انرژی است.

وزیر انرژی سابق لهستان، میکال کورتیکا، که کشورش تولید 70 درصد انرژی خود را به زغال سنگ متکی است، در این کنفرانس به مدیران اجرایی گفت که اروپا در زمستان امسال به سمت یک "طوفان عالی" پیش رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =