امیرحسین کمیلی مدیرکل صمت استان اصفهان

مدیرکل سازمان صمت اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان اصفهان در حوزه سرمایه‌پذیری گفت: این استان ظرفیت بالایی در صادرات خدمات فنی مهندسی دارد و رایزنان اقتصادی نقش مهمی در تسهیل این روند دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امیرحسین کمیلی شامگاه سه‌شنبه ۷ تیرماه در نشست آشنایی رایزنان و کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با ظرفیت‌های استان اصفهان، با تبریک دهه تولید و تجارت اظهار کرد: استان اصفهان از نظر واحدهای صنعتی و معدنی و واحدهای تولیدی صنفی و خدماتی برجستگی خاصی دارد. آمار واردات و صادرات دوازده ماهه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد مقدار صادرات و واردات استان نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است. آهن، فولاد، مواد پتروشیمی، فرش ماشینی و محصولات شیمی آلی بیشترین صادراتی اصفهان در سال ۱۴۰۰ را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، از مبدا اصفهان ۱۴۴۸ کالا به ۱۰۴ کشور دنیا صادر شده است. اصفهان مزیت‌های مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. این استان با تولید ۴۰ درصد از فولاد کشور برای سرمایه‌گذاری در این بخش مزیت بسیاری دارد. به علاوه این استان در حوزه طلا با در اختیار داشتن ۵۰ درصد کارگاه‌های طلای کشور رتبه اول را در اختیار دارد اما متاسفانه در حوزه صادرات مصنوعات طلا به دلیل برخی قوانین دچار مشکل بوده‌ایم.

مدیرکل صمت اصفهان گفت: باید چشم‌انداز مناسبی از کشورهای هدف داشته باشیم تا بتوانیم محصولات مورد نیاز هر کشور را تولید کنیم. رفت و آمد هیئت‌های تجاری به استان اصفهان نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند. رایزنان اقتصادی می‌توانند با اتخاذ تصمیمات درست، نقش پررنگی در توسعه تجارت ایفا کنند.

کمیلی ادامه داد: اصفهان هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر زیرساختی و نرم افزاری پتانسیل خوبی برای توسعه دارد. این استان در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی هم می‌تواند فعالیت کند که ارزش افزوده بسیار بالایی برای استان به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =