معاونت اجرایی رییس جمهور

معاون اجرایی رئیس جمهور در اصفهان گفت: امسال پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

به گزارش ایراسین، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، صبح امروز در بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: در این سفر استانی، برای کمک به زیرساخت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجموعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان اصفهان دیده شده که تقریبا یک جهش ۱۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، تسهیلات لازم را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور به ویژه استان اصفهان که قطب علم و دانش است، به هر مقداری که مورد نیاز باشد و به فراخور توانمندی‌ها این اعتبارات پیش‌بینی و در سطح ملی و استانی توزیع شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در سطح ملی نیز، بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به دانش‌بنیان‌ها در سراسر کشور اعتبار پیش‌بینی شده که هم در در لایحه بودجه آمده و هم در مصوبات سفر این کمک‌ها صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد: خبر خوش ما برای مردم استان اصفهان این است که مصوبات، اعتبارات و تسهیلات خیلی خوبی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم که شاهد این باشیم که با کمک‌های دولت، مشکلات استان اصفهان یکی پس از دیگری رفع شود.

وی ادامه داد: دولت تکلیف شرعی خود می‌داند که با تمام قوا برای حمایت تولیدات دانش‌بنیان پای کار باشد که البته تسهیلات لازم به شرکت‌های دانش‌بنیان به میزان مورد نیاز وتوانمندی آنها اعطا خواهد شد.

گردش مالی ۱۳ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان شرکتهای فناور شهرک

در ابتدا این دیدار نیز  جعفر قیصری با بیان گزارشی از دستاوردهای شهرک و شرکت‌های فناور مستقر در آن گفت: در حال حاضر ۳ پارک فناوری، ۸ مرکز رشد در این شهرک فعال هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این شهرک مشغول به فعالیت هستند، افزود: این افراد در ۶۱۲ شرکت و واحد فناور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گردش مالی این شرکت‌های فناور در پایان سال گذشته، ۱۳ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: ۵۴ میلیون دلار صادرات از این اکوسیستم انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =