نفت

قیمت نفت پس از آنکه مقامات چینی نسبت به شیوع وحشیانه کرونا در پکن هشدار دادند، کاهش یافت. هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با یک دلار و ۴۵ سنت کاهش ۱۲۰.۵۶ دلار فروخته شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چین که امید به افزایش تقاضا برای سوخت در این کشور را کمرنگ کرد و درحالی که نگرانی ها در مورد نرخ تورم و آشفتگی رشد اقتصادی در جهان، بازار را بیشتر تحت فشار قرار داده است، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از ۲ دلار کاهش یافت.

هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با یک دلار و ۴۵ سنت کاهش ۱۲۰.۵۶ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۵۹ سنت کاهش ۱۱۹.۰۸ دلار معامله شد. قیمت نفت پس از آنکه مقامات چینی نسبت به شیوع وحشیانه کرونا در پکن هشدار دادند، کاهش یافت.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «چین همچنان یک عامل ریسک کاهشی قابل توجه است اما عادی سازی تدریجی افزایش تقاضای چین، یک عامل قدرتمند مثبت برای نفت است.»

بر اساس گزارش رویترز، ارزش هر دو شاخص نفتی، هفته گذشته پس از اینکه آمارها نشان داد که تقاضا در آمریکا به عنوان، بزرگ ترین مصرف کننده نفت بالا رفته، بیش از یک درصد رشد کرد. نگرانی‌ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره پس از انتشار آمار نرخ تورم بالای آمریکا در روز جمعه نیز بر بازارهای مالی جهان تاثیر گذاشته است.

نرخ تورم امریکا در ماه گذشته بیش از انتظار افزایش یافت و به ۸.۶ درصد رسید که بیشترین افزایش سالانه از ماه دسامبر ۱۹۸۱ به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =