دانش بنیان و حمل و نقل جاده ای

مدیرعامل شرکت تولیدی خدماتی توکاسبز از همکاری این شرکت‌ با دانش‌بنیان‌ها برای افزایش سطح ایمنی و کیفیت حمل‌ونقل خبر داد.

داوود صافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شرکت توکاسبز که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه و از اولین شرکت‌های گروه توکا است که در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده است. این شرکت از نظر تنوع پروژه‌های جاری در بین شرکت‌های خدماتی استان اصفهان جایگاه اول را در اختیار دارد. به علاوه این شرکت با بیش از ۲ هزار خودرو ملکی و استیجاری یکی از بزرگترین ناوگان خودرویی کشور را داراست.

وی درباره مهم‌ترین چالش‌های این شرکت به عنوان یک شرکت خدمات نیز اظهار کرد: بزرگ‌ترین چالش در حوزه خدمات نوسانات اقتصادی و تغییرات سطح عمومی قیمت‌ها است. از آنجا که عمده فعالیت شرکت توکاسبز تامین خدمات است، تورم تاثیر قابل توجهی در بهای تمام شده دارد. ماهیت شرکت‌های خدماتی تعامل با نیروی انسانی است. طبیعتا وقتی شرایط اقتصادی به نسبت دشوار باشد، انتظارات کارکنان هم افزایش می‌یابد بنابراین یکی از چالش‌های بزرگ شرکت توکاسبز با ۲ هزار پرسنل، مدیریت انتظارات نیروی انسانی است.

عضو هیئت مدیره شرکت توکا فولاد گفت: در سال‌های اخیر با دید باز مدیران فولاد مبارکه و تسری برخی خدمات پرسنل فولاد مبارکه به پرسنل پیمانکار شرایط بهتری را برای توکاسبز رقم زده است. سومین چالش بزرگ این شرکت هم به مشکلات ناشی از «تامین» باز می‌گردد. در واقع گاهی شرکت در تلاش است تا برخی مواد یا تجهیزات را بدون در نظر گرفتن پارامتر قیمت تهیه کند اما تامین آن دشوار است.

صافی اضافه کرد: شرکت توکاسبز ۷۰۰ خودرو ملکی دارد. یکی الزامات ما هم این است که با اینکه ۱۵۰ خودرو ظرف دو سال گذشته خریداری شده است، الان هم یک محدودیت زمانی داریم که ظرف ۳ یا ۴ ماه آینده حدود ۷۰ خودرو جدید باید خریداری کنیم که با شرایط فعلی واقعا امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در واقع از آنجا که خودروساز به صورت مستقیم خودرو را در اختیار مشتریان حقوقی نمی‌گذارد، خودروهای مورد نیاز باید از بازار تامین شود. تامین ناگهانی این تعداد خودرو از بازار آزاد نیز می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت توکاسبز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، شرکت توکاسبز در تلاش است تا با مدیریت خرید و تقسیم‌بندی آن در بخش‌های کوچک یا به بیان دیگر خرید تدریجی، تعامل با کارفرما برای برنامه‌دار کردن خرید این خودروها و افزایش بازه زمانی خرید، به سمت تجمیع خریدها پیش برویم و علاوه بر مذاکره با منابع اصلی برای تامین این تجهیزات، بتوانیم در زمینه قیمت هم خرید بهتری داشته باشیم.

صافی اظهار کرد: در حوزه خدمات به نسبت تولید، فضا برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بسته‌تر است اما از آنجا که عمده خدمات شرکت توکاسبز در حوزه خدمات خودرویی است، از سال گذشته همکاری خود با یک شرکت دانش‌بنیان را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: این شرکت بر اساس آنالیز خودروها گزارش‌هایی را تهیه می‌کند که هم کیفیت رانندگی را نشان می‌دهد و هم تعمیرات آتی خودرو را پیش‌بینی می‌کند. از آنجا که ایاب و ذهاب سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه بر عهده شرکت توکاسبز است، در حوزه نظارت بر عملکرد رانندگان و افزایش ایمنی سفرها هم برنامه‌ریزی‌هایی با همکاری شرکت فولاد مبارکه در حال انجام است تا بتوانیم سامانه‌ای را برای سلامت رانندگان که تاثیر مستقیمی برای ایمنی سفر دارد، در حال انجام است. این برنامه نیز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =