معادن

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل بر اهمیت نگاه حمایتی فولادسازان از واحدهای کوچک معدنی تاکید کرد و گفت: فولادسازان کشور می‌توانند جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز خود از طریق عقد قراردادهای بلندمدت با شرایط ویژه و قیمت مناسب از معدن‌های کوچک‌مقیاس حمایت کنند.

به گزارش ایراسین، رضا حیدری مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در گفتگو با اکوایران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی فولادسازان، تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید محصولات فولادی است، مساله‌ای که وجود دارد در چندین سال گذشته سرمایه‌گذاری به صورت متوازن در کل زنجیره فولاد اتفاق نیفتاده است و برخی حلقه‌های زنجیره توسعه بیشتر و برخی توسعه کمتر داشته اند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه متوازن در زنجیره فولاد افزود: در حوه معدنی و تامین مواد اولیه توسعه کمتری داشته‌ایم و در چند سال آینده از حیث تامین مواد اولیه معدنی و کنسانتره مورد نیاز واحدهای فولادساز خلأ خواهیم داشت.

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل در زمینه احیای معادن کوچک‌مقیاس گفت: بخش زیادی از کسری مواد اولیه فولادسازان از طریق معادن کوچک‌مقیاس قابل تامین است اما باید توجه داشت شیوه کار با معادن کوچ‌مقیاس با معادن بزرگ متفاوت است و این معادن نیاز به حمایت در زمینه تامین نقدینگی و زیرساخت دارند تا به ظرفیت تولیدی برسند.

حیدری بر اهمیت نگاه حمایتی فولادسازان از واحدهای کوچک معدنی تاکید کرد و افزود: فولادسازان کشور می‌توانند جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز خود از طریق عقد قراردادهای بلندمدت با شرایط ویژه و قیمت مناسب از معدن‌های کوچک‌مقیاس حمایت کنند.

وی درباره چالش‌های اصلی فولادسازان در زمینه معادن کوچک‌مقیاس خاطرنشان کرد: معادن کوچک حداکثر ظرفیت تولید بیست تا سی هزارتن در ماه دارد و فولادسازان، لازم است تناژ لازم مواد اولیه خود را از معادن متفاوت کوچک‌مقیاس با عیارهای متغیر تامین کنند.

مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل ادامه داد: در معادن بزرگ عیارها تقریبا شفاف است و عناصر مزاحم را بهتر می‌توانند شناسایی کنند ولی در حوزه معدن کوچک‌مقیاس، فولادسازان برای تامین نیاز خود لازم به یک تناژ واحد دارند و لازم است مواد اولیه خود را به عنوان مثال از شش معدن کوچک با عیارهای متفاوت و عناصر متغیر تامین کنند لذا در این زمینه نیاز به لبه دانش دست پیدا کنیم تا بتوانیم عیار مورد نیاز واحدهای فولادساز را تامین کنیم.

رضا حیدری تصریح کرد: تجربه فولاد مبارکه در استفاده از ظرفیت معادن کوچک‌مقیاس دارای یک افق روشن است و می‌توانیم در یکی دو سال آینده با فعال‌سازی معادن کوچک، مواد اولیه مورد نیاز از این طریق تامین کنیم.

مدیرعامل فولاد متیل در پایان با اشاره فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه معدن گفت: با حمایت فولادسازان از این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم رشد بیشتری را در زمینه استحصال و فرآوری واحدهای معدنی شاهد باشیم و نیاز صنعت فولاد کشور در زمینه تامین مواد اولیه نیز تامین گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =