مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مهدی خجسته

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی کشور قزاقستان در زمینه ظرفیت‌های همکاری دو کشور در حوزه انرژی دیدار کرد.

به گزارش ایراسین، محسن خجسته‌مهر پس از دیدار با بخیت سلطان اوف، معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی کشور قزاقستان اظهار کرد: میان ایران و قزاقستان زمینه‌های همکاری خوبی در حوزه انرژی وجود دارد و ایران قصد دارد ظرفیت‌های بالقوه موجود میان دو کشور را بالفعل کند.

وی افزود: با توجه به تمایل کشور قزاقستان برای همکاری با صنعت نفت کشورمان، قرار است کارشناسان دو کشور زمینه‌های همکاری توسعه میدان‌های نفت سنگین، ال‌ان‌جی، سوآپ نفت و گاز و فرآورده نفتی و صدور خدمات فنی و مهندسی را بررسی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: نتیجه مذاکرات کارشناسان دو کشور سرانجام بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و قزاقستان منجر خواهد شد، از این رو وزارت نفت آمادگی دارد در سفر رئیس‌جمهوری قزاقستان به تهران، این تفاهم‌نامه را به‌صورت رسمی در آینده نزدیک به امضا برساند.

خجسته‌مهر اظهار کرد: هم‌اکنون ایران و قزاقستان در زمینه‌های حمل‌ونقل و کشاورزی همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌شود دو کشور در زمینه انرژی نیز بتوانند از ظرفیت‌های موجود میان خود استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =