مسئولیت اجتماعی شرکت

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران گفت: مسئولیت اجتماعی باید از درون مدارس و خانواده برای کودکان نهادینه شود چرا که اگر کسی این موضوع را باور نداشته باشد، نمی‌تواند آن را محقق سازد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکتی و سازمانی اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی شرکتی و یا سازمانی جزء تکالیفی است که در دنیای صنعت، تجارت و خدمات جمعی و همینطور در سازمان های دولتی و غیردولتی دنیا جایگاه ویژه دارد و جزء تکالیف قانونی است.

وی افزود: شرکت‌ها براساس مسئولیت اجتماعی باید علاوه بر اندیشه به رونق اقتصادی نگاه ویژه به مسئولیت‌هایی داشته باشند که در کف جامعه برای آنها تعریف شده است.

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران با اشاره اینکه شرکت‌ها باید خدماتی را ارائه دهند که در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی‌شان باشد، تصریح کرد: در این زمینه آنها می‌توانند تولیداتی داشته باشند که به کاهش آلاینده‌های هوا، زمین، محیط زیست و آب کمک کند و در نهایت به صرفه جویی در زندگی مردم منجر شود.

وی تاکید کرد: صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ باید به دردهای جاری در سطح جامعه واکنش نشان دهند، نباید این بنگاه‌ها به حد اعلای تولیدات خود برسند اما مردمان اطراف آن را افرادی فقیر و کودکان کار باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز در کشور ایران تحقق مسئولیت اجتماعی بیشتر دچار شعارزدگی شده است، ابراز داشت: برخی نیز با کوچکترین اقدامی تبلیغات فراوان انجام می‌دهند و با این اقدامات نمایشی جامعه را از اصل موضوع غافل می‌کنند.

مسئولیت اجتماعی تکلیف دائمی است

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی تکلیف دائمی است و جزء مولفه‌های برندینگ شرکت‌های موفق دنیا است، افزود: باید توجه داشت که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ جهانی در اصول برندینگ در راستای معرفی و محبوبیت برند خود از مسئولیت اجتماعی استفاده کرده‌اند مانند سامسونگ و اپل که در کشورهای آفریقایی محروم خدمات می دهند و این امر مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران تاکید کرد: توجه به رفاه کارکنان در راستای کاهش فاصله طبقاتی در جامعه نیز به نوعی مسئولیت اجتماعی است که باید از سوی مدیران صنایع مورد توجه باشد چرا که عدم توازن بین دستمزدها قطعا نافی مسئولیت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی باید از درون مدارس و خانواده نهادینه شود، گفت: کسی که این موضوع را باور نداشته باشد، نمی‌تواند آن را محقق سازد و از این رو تحقق این امر ضروری است و باید در برنامه آموزشی کشور نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =