وزارت صمت صنعت معدن تجارت

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: تاکید ویژه‌ای بر اجرای صحیح نظارت بر پایش بازار توسط واحد بازرسی به طور هدفمند بر اصلاح نظام یارانه ها داریم.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، در راستای مصوبه کارگروه تنظیم بازار جهت هماهنگی ومدیریت واحد بازرسی ونظارت بر پایش بازار نشستی در سازمان صمت اصفهان برگزار شد که تمام تیم های مختلف ادارات و ارگانهای بازرسی کننده تحت مدیریت واحد بازرسی و هدفمند جهت نظارت بر اصلاح نظام یارانه ها حضور داشتند.

حسین فرهید زاده مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت عصر پنج شنبه در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی قیمت ها بهترین طرح است،اظهارداشت: یکی از مسائل مهم نحوه اجرای طرح است که باید با برنامه دقیق و مصمم تر اجرا شود زیرا در این جنگ اقتصادی تبعات اجرای نادرست متوجه مردم می شود.

وی افزود: آزاد سازی قیمت ها یک دستور العمل مشخص است و نرخ ها اعلام شده و اگر کنترل نشود با تقاضای زیاد مردم برای خرید مواجه خواهیم شد.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت تصریح کرد: این طرح کلان کشوری است و نکته قابل توجه نظارت بر قیمت ها بخصوص در فروشگاه های زنجیره ای و توزیع است.

۸۵۰ نیروی نظارتی بر قیمت‌ها از هفته آینده آغاز به کار می‌کنند

امیر حسین کمیلی، رئیس سازمان صمت اصفهان، نیز در این نشست گفت: قیمت جدید کالاها ابلاغ شده و سازمان صمت تیم های نظارتی را به صورت شیفتی در نظر گرفته و از نیروهای بسیج، سپاه،تعزیرات و جهاد کشاورزی نیز کمک گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ نیروی نظارتی برای این منظور همکاری می کنند،گفت: هفته آینده نظارت بر قیمت ها، آغاز خواهد شد و با همکاری جهاد کشاورزی بازرسان تخصصی بخصوص در موضوع آرد و نان ۲.۵ برابر و در قالب چهار گروه اختصاصی یافته است.

کمیلی تصریح کرد: هر فروشگاهی که کالا دارد باید برای فروش اقدام کند و به بازار بیاورد به طوری که افزایش قیمت ها روی اقلامی که موضوعیتی برای مردم ندارد نباید فشار وارد کرده و افزایش یابد.

رئیس سازمان صمت تاکید کرد: در اصفهان و شهرستانها همگی مطابق دستورات قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها هماهنگ با کشور باید اقدام کنند.

وی همچنین مسئولیت کارگروه اطلاع رسانی را بر عهده صدا و سیما عنوان کرد.

کمیلی به طرح تهیه لباس متحد الشکل بازرسان و ناظران بر قیمت ها اشاره کرد و افزود: باید طرح مطالبه مردمی و پیشنهادات و انتقادات صورت واحد داشته باشد.

فروش کالا به نرخ قبل نباید موجب تجمع شود

اسماعیل نادری، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، با اشاره به اینکه طبق آنچه وزارت خانه گفته فراوانی کالا وجود دارد،بیان داشت: با توجه به تقاضای مردمی هرکالایی که در استان مشکل و یا کمبود دارد باید اطلاع داده شود.

وی افزود:حداکثر قیمت ها به کارخانه ها اعلام شده که طبق نرخ جدید نرخ گذاری به بازار عرضه شود.

معاون امور بازرگانی صمت اضافه کرد: فروش هر کالایی به نرخ قبل هیچ اشکالی ندارد اما تا مادامی که منجر به تجمع مردمی برای خرید نشود و اولویت فراوانی کالا در سقف قیمت اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =