• ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 23710
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

داده‌های بازار انرژی نشان می‌دهد قیمت نفت در معاملات آتی روز سه شنبه افزایش یافته است. بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات آتی با ۱.۱ درصد افزایش به ۱۰۸.۷۳ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، در حالی که ایالات متحده و اروپا برای مجازات مسکو به دلیل جنایات جنگی ادعایی توسط سربازان روسیه در اوکراین برنامه ریزی کردند، قیمت نفت در معاملات آتی روز سه شنبه افزایش یافت. حال از آنجا که مذاکرات هسته‌ای ایران متوقف شده، بر نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه افزوده شده است.

قیمت نفت برنت در معاملات آتی با ۱.۲۰ دلار یا ۱.۱ درصد افزایش به ۱۰۸.۷۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۲۵ دلار یا ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۴.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد پس از آنکه کویچی هاگیودا، وزیر صنعت ژاپن گفت آژانس بین المللی انرژی (IEA) هنوز در حال بررسی جزئیات برای دور دوم برنامه ریزی شده عرضه هماهنگ نفت است، برای مدت کوتاهی بیش از ۲ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به دلیل تهدید تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل قتل غیرنظامیان در اوکراین و پس از توقف مذاکرات در وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران که می‌تواند بشکه‌های بیشتری از ایران را وارد بازار کند، قیمت‌های آتی جهانی نفت خام روز گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافت.

تینا تنگ، تحلیلگر بازار در CMC Markets APAC & Canada، با اشاره به انتشار هماهنگ نفت توسط کشورهای مصرف کننده، گفت: تنش ژئوپلیتیکی به احتمال زیاد علیرغم تلاش های ایالات متحده و متحدانش باعث افزایش قیمت نفت در روزهای آینده می‌شود.

در بلندمدت، قیمت نفت به دلیل کمبود عرضه و پوشش ریسک برای مقابله با تورم بالا، ممکن است به حرکت صعودی ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =