وزش باد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت:شاهد افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خواهیم بود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:از امروز تا سه شنبه ۱۴ تا۱۶ فروردین در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی با اشاره به وزش باد گرم در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا، گفت: در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات اردبیل و گیلان افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و چهارشنبه، در برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین سرعت وزش باد در غرب، شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز افزایش می‌یابد که خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان پنج شنبه،در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین در نیمه غربی، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک بیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از ظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =