• ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
  • کد خبر: 23618
  • readingTime: ۵ دقیقه
آتیه سازان نقش جهان

رویکرد شرکت به عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری و با اولویت فعالیت در زنجیره صنعت فولاد و صنایع مرتبط قرار گرفتن در بین ۱۰۰ شرکت برتر IMI۱۰۰ و همچنین به عنوان بزرگترین توزیع کننده محصولات فولادی در کشور تا افق ۱۴۰۴ است.

به گزارش پایگاه خبری ایراسین، عاطفه علیان: شرکت آتیه فولاد نقش جهان در مورخ ۲۷ فروردین‌ماه سال ۱۳۸۶ تاسیس و به صورت شرکت سهامی خاص به ثبت رسید. آتیه فولاد نقش جهان به عنوان یکی از هلدینگ‌های وابسته به شرکت فولاد مبارکه در اجرای استراتژی سازمانی و استراتژی برند خود، علاوه بر مأموریت اصلی اش در زمینه تأمین، فروش و خدمات محصولات فولادی در سطح کشور با گسترش حوزه فعالیت خود به بخش تولید، هم اکنون در زمینه تولید ورق های پوشش‌دار، تولید و عرضه انواع پودرهای میکرونیزه بنتونیت، آهک کلسینه هیدراته، تولید لوله‌های مانیسمان در آینده نزدیک و همچنین بورس و صادرات محصولات فولادی با داشتن ۲۰ شرکت فرعی و وابسته فعالیت می‌کند.

چشم انداز افق ۱۴۰۴ شرکت آتیه فولاد نقش جهان

رویکرد شرکت به عنوان یک هلدینگ سرمایه‌گذاری و با اولویت فعالیت در زنجیره صنعت فولاد و صنایع مرتبط قرار گرفتن در بین ۱۰۰ شرکت برتر IMI۱۰۰ و همچنین به عنوان بزرگترین توزیع کننده محصولات فولادی در کشور تا افق ۱۴۰۴ است.

اقدامات موثر آتیه فولاد نقش جهان در راستای شعار تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین

از آنجایی که مأموریت شرکت ایفای نقش موثر در صنعت فولاد و صنایع مرتبط با آن، از طریق سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت‌های تولیدی در راستای زنجیره ارزش فولاد و حمایت از تولید کننده کوچک با تولید و توزیع مناسب محصولات فولادی و همچنین ارزش‌آفرینی پایدار برای سهامداران است توجه به ارزش‌های سازمانی، اعم از ارزش‌های اسلامی و انسانی بهبود مستمر و تعالی سازمانی، تکریم ذی نفعان و همکاران، شایسته سالاری، مسئولیت‌پذیری، قانون مداری و شفافیت را مبنای کار خود قرار داده است.

در سالی که مزین به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است. هلدینگ طراحی و استقرار نظام تحول، استقرار استاندارد ISO ۹۰۰۱ در شرکت مادر و شرکت‌های زیر مجموعه، استقرار نظام های مدیریت مشارکتی نظام پیشنهادها، شرکت در جایزه تعالی سازمانی، استقرارکامل سیستم اطلاعاتی یکپارچه مدیریت شرکت های گروه، استقرار نظام امنیت اطلاعات، طراحی و استقرار نظام ارزیابی پرتفوی سرمایه گذاری در دستور کار خود قرار داده است. همچنین با توجه به اهمیت گزارشات تحلیلی در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری در هلدینگ تهیه داشبورد مدیریتی نیز جز اولویت های شرکت در سال جاری است. از دیگر فعالیت‌های شرکت در راستای سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سرمایه گذاری و احداث کارخانه تولید لوله های بدون درز مانیسمان می باشد که در حال اجرا است و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین به منظور ایجاد ارزش افزوده درسایر بخش های زنجیره فولاد سرمایه‌گذاری در واحدهای استحصال و تهیه مواد اولیه صنعت فولاد نیز از برنامه شرکت در سال ۱۴۰۱ است.

همچنین اجرای پروژه کارگاه تولید ماشین آلات تزریق کورد وایر که برای اولین بار در ایران با اتکا به دانش مهندسین ایرانی و بر اساس تکنولوژی بررسی و طراحی شده است و تا کنون ۴ دستگاه از ماشین آلات مذکور تولید و به مجتمع فولاد مبارکه تحویل داده شده، در دستور کار قرار گرفته است.

ارزیابی عملکرد آتیه فولاد نقش جهان در سال گذشته

شرکت‌های هلدینگ به طور طبیعی چندین کسب و کار و واحد مستقل یا شرکت را در زیر مجموعه خود دارند یکی از اجزای کلیدی که در راهبری سازمانی بایستی مورد توجه قرار گیرد استراتژی هدایتی و سرپرستی است از این رو شرکت آتیه فولاد نقش جهان با الگو برداری از شرکت فولاد مبارکه، نظام جامع ارزیابی و رتبه بندی شرکتهای فرعی آتیه فولاد نقش جهان را تدوین و تهیه کرده است که هدف آن ارتقاء عملکرد شرکت‌ ها، شفافیت مالی و ارتقاء فرهنگ پاسخگویی می باشد و در این راستا در سال گذشته بر اساس ارزیابی عملکرد صورت گرفته از سوی فولاد مبارکه از گرید E که در دوره قبل کسب نموده بود به گرید C ارتقاء پیدا کرد.

اقدامات انجام شده در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها

از آنجائیکه یکی از وظایف شرکت های هلدینگ برنامه ریزی جامع، پشتیبانی و حمایت مالی از شرکت های فرعی خود است در این راستا و به منظور پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در فعالیت‌های جاری شرکت های تحت پوشش اقداماتی از قبیل تهیه گزارشات تحلیلی و مقایسه ای از عملکرد شرکت‌های تابعه، تکمیل بانک اطلاعاتی شرکتها، برگزاری جلسات کمیته راهبری مراکز خدماتی با هدف سیاست گذاری و وحدت رویه در بازار مصرف، بازنگری آیین نامه های فروش مراکز خدماتی و جاری سازی آن، تدوین نقشه استراتژی هلدینگ و رونمایی از آن، تدوین نظام نظرسنجی و پایش رضایت شرکت‌های گروه، تدوین نظام نظرسنجی و پایش رضایت سهامداران، تدوین و استقرار نظام ارزیابی عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه، همچنین استقرار نرم افزار یکپارچه آرین در کلیه شرکتهای زیرمجموعه ، استقرار نرم افزار اتوماسیون اداری و همچنین ارتباط با اتوماسیون اداری شرکت فولاد مبارکه، به روز رسانی وب سایت آتیه فولاد، پیاده سازی و استقرار سامانه ارزیابی و نظرسنجی و سامانه برگزاری جلسات آنلاین صورت پذیرفته است.

علاوه بر این در ایام پایانی سال ۱۴۰۰ در راستای ارائه صورتهای مالی تلفیقی گروه آتیه فولاد نسبت به پیاده سازی سیستم اکسیر در سطح هلدینگ به منظور ارائه اطلاعات تلفیقی در بستر دیجیتال و آنلاین اقدام شد.

شرکت با هدف ارزش آفرینی پایدار برای سهامداران و توسعه پرتفوی خود اقدام به سرمایه گذاری و توسعه خطوط نورد سرد ۱ و ۲ ، و اسید شویی در شرکت فولاد تاراز چهارمحال و تولید لوله های بدون درز کرده است همچنین سرمایه گذاری در شرکت های بورسی از قبیل امیرکبیر کاشان و توکارنگ سپاهان صورت پذیرفته است و نسبت به اجرای زیر ساخت ها و الزامات ورود به بورس تهران اقدامات مقتضی انجام شده است.

یکی دیگر از دستاوردهای شرکت در سال گذشته همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان در شرکت های زیرمجموعه می باشد.

همچنین کسب رتبه اول در خصوص«بهره وری کل عوامل تولید در گروه ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع فلزی» در رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است.

اهداف استراتژیک توسعه شرکت آتیه فولاد نقش جهان در سال ۱۴۰۱

همواره رمز بقاء شرکت ها در عصر کنونی توجه به توسعه پایدار و ارزش آفرینی برای ذی نفعان شان است در این راستا هلدینگ، مدیریت اثربخش پروژهای توسعه و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه، مدیریت اثربخش پرتفوی سرمایه گذاری، توسعه یکپارچه فناوری اطلاعات در گروه و توسعه قابلیت های سازمانی همچنین ارتقاء عملکرد و بهبود بهروری منابع انسانی هلدینگ به‌عنوان مهمترین سرمایه موجود از طریق اجرای فرآیند مستمر بهسازی و برگزاری دوره‌های آموزشی و تحقق اهداف مطرحه جهت دست یابی به سود و زیان پیش بینی شده را بعنوان اهداف استراتژیک در سال جاری تعریف کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =