بورس بازار سرمایه بازار سهام

در سومین روز کاری از آغاز قرن، شاخص کل با رشد قابل‌توجهی به کار خود پایان داد و با رشد ۱۴ هزار و ۹۹۲ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۰۷ درصد رشد داشته و به پله یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحدی رسید.

به گزارش ایراسین به نقل از بورس ‌نیوز، با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز نیز در سومین روز کاری از آغاز قرن، شاخص کل با رشد قابل‌توجهی به کار خود پایان داد و با رشد ۱۴ هزار و ۹۹۲ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۰۷ درصد رشد داشته و به پله یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحدی رشد کرده است.

اما؛ شاخص هم‌وزن گویای آن بود که سبزی به این شاخص بازگشت و امروز ۶ هزار و ۸۴۵ واحد صعود به کام بازار بود و رشد ۱.۹۴ درصدی را نسبت به روز گذشته شاهد بودیم.

تاثیرگذار امروز که شاخص را بدین گونه ترسیم کردند شامل "شستا"، "نوری"، "وبملت"، "ومعادن" و "فخوز" بود.

ولی اگر بخواهیم به پرتراکنش‌های بازار نگاه ویژه‌تری داشته باشیم، باید به سهم‌هایی مانند "خودرو" با تعداد ۲۹,۱۶۷ معامله، "خساپا" با تعداد ۱۸،۶۱۶ معامله، "شستا" با تعداد ۲۲,۳۵۴ معامله، "شتران" با تعداد ۱۷,۸۰۷ معامله، "خساپا" با تعداد ۱۵,۶۵۲ معامله، "شپنا" با تعداد ۱۱,۹۲۰ معامله و "شبندر" با تعداد ۱۱,۷۸۰ معامله اشاره داشت.

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه به ۵ هزار و ۴۷ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

امروز در بازارسرمایه ۱۱ میلیارد و ۲۹۶ هزار برگه سهم را در بیش از ۴۸۷ هزار معامله در خود به ثبت رساند.

برپایه این گزارش باید اشاره داشت که گروه‌های «خودرو» با حجم معامله ۸۳۴ میلیارد تومان، «بانک» با حجم معامله ۴۲۰ میلیارد تومان، «فرآورده‌های نفتی» به ارزش معامله ۳۳۶ میلیارد تومان، و «فلزات اساسی» با حجم معامله ۲۷۳ میلیاردتومان جزو برترین‌های صنعت امروز بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =