محمد تاجمیر ریاحی

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه گفت: یکی از دغدغه‌های مهم این شرکت تقویت توانمندی مراکز خدماتی به ویژه در حوزه ارائه خدمت به مشتریان است. وجود این مراکز در سراسر کشور، مزیت فولاد مبارکه در برابر رقباست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد تاجمیر ریاحی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه، در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه با مراکز خدماتی و تببین اهداف و استراتژی‌های سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: سال ۱۴۰۰، سال سختی برای فولاد مبارکه بود و طبعا بخشی از این مشکلات نیز به مراکز خدماتی منتقل شد. در سال جاری حدود ۱۵۰ هزار تن ورق گرم توسط فولاد مبارکه به کشور وارد و به صورت تلفیقی عرضه شد.

وی با اشاره به مشکلات واردات کالا اظهار کرد: اکنون ۴۰ هزار تن بار حدود یک ماه است در گمرک مانده و با مشکلات ترخیص رو به رو هستیم.

چالش انرژی در فولاد مبارکه

تاجمیر ریاحی با اشاره به مشکلات فولاد مبارکه در تولید محصول گفت: در تابستان مشکل برق و در زمستان با مشکل گاز روبه‌رو بودیم که باعث کاهش تولید و نارضایتی مشتریان شد.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه افزود: استفاده از سامانه‌های دولتی اکنون برای شرکت‌ها الزامی است؛ در همه بخش‌ها نیز وجود دارد. طبیعتا در صنعت فولاد هم سامانه‌های متعددی وجود دارد. سامانه آرین نیز یکی از سامانه‌های مفید این صنعت است که در گروه فولاد مبارکه طراحی و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: ما ملزم هستیم کل اطلاعات را با وب سرویس به وزارت خانه تحویل دهیم. سختگیری‌هایی که در این برنامه‌ها وجود دارد صرفا به دلیل فولاد مبارکه نیست. اگرچه اجرای چنین اقداماتی در برنامه‌های فولاد مبارکه نیز بوده اما دلیل عمده آن الزام ارسال اطلاعات به وزارتخانه است.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه گفت: در ۱.۵ سال گذشته عدم فروش هیچ کالایی در خارج از بورس توسط شرکت فولاد مبارکه بسیار پررنگ بوده است؛ اما خوشبختانه تاکنون این موضوع به قانون تبدیل نشده است.

تاجمیرریاحی افزود: دغدغه ما به جد این است که مراکز خدماتی توانمند باشد. ارائه خدمات در مراکز خدماتی ضعیف است و باید تقویت شود. در آینده نزدیک و با آغاز بهره‌برداری از شرکت‌های نوردی جدید مثل گل گهر و جهان آرا، فولاد مبارکه باید برای رقابت جدی در آینده آماده شود.

وی همچنین گفت: فولاد مبارکه از مراکز خدماتی خود حمایت می‌کند؛ اگر طی سال‌های اخیر اینگونه نبود، در پستی و بلندی‌های موجود، بسیاری از آن‌ها تعطیل می‌شدند.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: تخلیه محصول در مراکز باید تا آخر سال انجام شود. طی ۶ روز ابتدایی سال نیز باید افرادی در مراکز برای تخلیه یا دریافت احتمالی محصول حضور داشته باشند.

جلوگیری از خرید یک محصول از چند شرکت با سامانه آرین

تاجمیرریاحی گفت: نامه‌های متعددی از استان‌ها دریافت می‌کنیم که یک مرکز خدماتی بار دریافتی خود را در استان نفروخته است. یکی از اهداف سیستم آرین این است که با هر کد ملی یک شناسه بیشتر در آن ثبت نمی‌شود و بنابراین از خرید یک شرکت از چند مرکز خدماتی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز خدماتی بدون کارگاه بی معنا است اظهار کرد: از هلدینگ‌ها می‌خواهم برای ارسال سبد کالا به استان‌های کوچک‌تر برنامه‌ریزی کنند.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه گفت: در بحث تخفیفات باید این نکته را در نظر گرفت که هرچه میزان تخفیفات افزایش یابد، اعتراض مشتریان نیز افزایش می‌یابد و این اعتراض وارد می‌شود که فولاد مبارکه محصولاتش را با قیمت بالاتر در بورس می‌فروشد اما به مراکز خود محصول با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کند.

تاجمیرریاحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استارت فروش اعتباری در فولاد مبارکه زده شده و به زودی این امکان برای مراکز فراهم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =