کشمیری

کارشناس ارشد و مدیر محصول سیستم‌های سطح دو ریخته‌گری مداوم ایریسا گفت: راه‌اندازی سیستم اتوماسیون سطح۲ ریخته‌گری مداوم در شرکت فولاد هرمزگان نتایج مثبتی داشته است.

ابوالفضل کشمیری در دومین روز کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان پیش از مراسم اختتامیه کنفرانس به ارائه سیستم اتوماسیون سطح۲ ریخته‌گری مداوم که با همکاری آرش صفوی طی ۱۵ سال فعالیت گروهی حاصل شده است، پرداخت و اظهار کرد: در ناحیه ریخته گری مداوم وجود سیستمی که بتواند کلیه فرایندهای ماشین ریخته گری را کنترل و هماهنگ کند واجب و ضروری است و بدون آن دستیابی به محصولی با کیفیت بالا و حداقل ضایعات امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به مزایای سیستم سطح۲ ریخته گری، گفت: اصلاح خطاهای متراژ ریخته گری ناشی از خطاهای ابزار دقیق (Measuring Roll) به کمک مدل‌های محاسباتی، کاهش ضایعات شمش از طریق محاسبه و پیشنهاد محل دقیق بستن خط (این فانکشن در فولاد هرمزگان باعث کاهش ضایعات و افزایش تولید قابل توجهی شده است)، کاهش ضایعات شمش در زمان ایجاد کمربند در خط به کمک مدلهای بهینه سازی پیشرفته، راهنمایی اپراتور با مشخص نمودن محل مناسب اعمال کمربند در خط (در مواردی مثل تزریق اکسیژن در خط) به صورت کاملا گرافیکی و کاهش ضایعات شمش در زمان تولید ذوب مخلوط (Mix) مزایای سیستم سطح دو ریخته‌گری است.

کارشناس ارشد و مدیر محصول سیستم‌های سطح دو ریخته‌گری مداوم ایریسا با اشاره به سیستم اتوماسیون سطح۲ ریخته‌گری مداوم در شرکت فولاد هرمزگان، تصریح کرد: تعیین محل دقیق heat border با توجه به ذوب باقیمانده در تاندیش در لحظه gate open، نمایش متراژ و زمان تعویض پاتیل در ریخته گری، تعیین تختال های برش شده و مجموع طول برش شده تا محل مشعل، مشخص نمودن محل و متراژ دقیق هرکدام از شرایط غیر عادی ریخته گری برروی تختال و امکان ثبت آن با زمان و متراژ ریخته گری شده، متراژ بستن خط ریخته گری به صورت دقیق با کمترین ضایعات، محاسبه تختال های فولاد مخلوط ، برش تختال ها و تست باومن با استفاده از سیستم سطح ۲ ریخته گری از آورده این سیستم در شرکت فولاد هرمزگان است.

وی تصریح کرد: در سیستم قدیم خطی که با هماهنگی بسته میشد بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ میلیمتر اختلاف متراژ وجود داشت. به دلیل اینکه تختال آخر باید در رنج سفارش باشد مقدار اضافه به عنوان ضایعات به ته شمش آخر اضافه و بریده می شد. اگر روزانه ۳ سکوینس ریخته گری شود و میانگین اختلاف ۲۰۰ میلیمتر در نظر گرفته شود روزانه ۶۰۰ میلیمتر حداقل ضایعات است که در ماه ۱۸۰۰۰ میلیمتر می شود، اگر میانگین عرض ۱۵۰۰ و ضخامت ۲۰۰ در نظر گرفته شود، وزن ۴۱ تن ضایعات ماهیانه می شود. با راه اندازی سیستم جدید اختلاف متراژ به حداقل رسیده و ضایعات بسته شدن خط به شدت کاهش یافته از دیگر آورده سیستم اتوماسیون سطح۲ ریخته‌گری مداوم در شرکت فولاد هرمزگان است.

کشمیری با اشاره به مزایای سیستم اتوماسیون سطح ۲ ریخته‌گری مداوم نسبت به سیستم های مشابه خارجی، تصریح کرد: قیمت تمام شده بسیار پایین تر، جلوگیری از خروج ارز، دسترسی آسان به کارشناسان مربوطه جهت اعمال تغییرات در مدلها با توجه به نیازمندی‌های جدید واحد ریخته گری، عدم وجود مشکلات و مسائل مربوط به تحریم ها، امکانات نمایشی گرافیکی بسیار مناسب، نمایش وضعیت کل شمش های ریخته گری شده در هر سکوئنس و استفاده از آخرین تکنولوژی ها و ابزار نرم افزاری از اصلی ترین این مزایا به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =