دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری

متخصص فرایند فولادسازی و ریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه گفت: اثر آلومینیوم بر گوگردزدایی در کوره‌های پاتیلی شرکت فولاد مبارکه بررسی و مورد مطالعه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هادی قاسمی در دومین روز کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم اظهار کرد: گوگردزدایی در کوره های قوس الکتریکی به‌دلیل سرباره اکسیدی بطور کامل قابل انجام نیست.

وی افزود: بهترین شرایط سولفور زدایی در پاتیل‌های ۱۹۰ تنی فولاد مبارکه حالتی است که مقدار آلومینیوم ۴۰ تا ۴۵ درصد مقدار سولفور خارج از رنج بیشتر از بیشینه قابل قبول باشد.

مهندس فرایند فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حالت‌هایی که مقدار آلومینیوم بیش از ۴۵ درصد سولفور خارج از رنج بالاتر از بیشینه قابل قبول در نظر گرفته شود، نسبت به حالت بهینه، کاهش در میزان آهک مصرفی و زمان سولفورزدایی مشاهده نشد ولی احتمال نزول کیفیت ذوب به دلیل آلومینیوم زیاد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در حالت‌هایی که مقدار آلومینیوم کمتر از ۴۰ درصد سولفور خارج از رنج بالاتر از بیشینه قابل قبول در نظر گرفته شود، میزان آهک مصرفی و زمان سولفورزدایی نسبت به حالت بهینه بیشتر است و در نهایت نیز نیاز به تزریق آلومینیوم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =