فولاد مبارکه

رئیس واحد بومی سازی شرکت فولاد مبارکه گفت: می‌سازی در حوزه قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه به یک بلوغ رسیده است. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مبارکه از طریق ساخت داخل و بومی‌سازی تامین می‌شود.

مهدی شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: نمایشگاه‌های بومی‌سازی خواستگاه ارائه نیازهای کارخانجات است و چندین مزیت در خود جای داده است. اولین فایده برگزاری این نمایشگاه‌ها هم‌افزایی ‌و اشتراک دانش میان همه کارخانجات فولادسازی است.

وی افزود: با توجه به اینکه نیازها در غرفه‌های فولادسازان ارائه می‌شود، شرکت‌های دانش بنیان و سازنده که توان بالفعل و بالقوه رفع این نیازها را دارند می‌توانند با مراجعه به آن‌ها توانمندی خودشان را ابراز کرده و در لیست تامین کنندگان کارخانجات قرار بگیرند. این کار باعث می‌شود تکنولوژی داخل کشور نهادینه و بومی شود.

رئیس واحد بومی سازی شرکت فولاد مبارکه گفت: بومی‌سازی در حوزه قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه به یک بلوغ رسیده است. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مبارکه از طریق ساخت داخل و بومی‌سازی تامین می‌شود و اگر با همین روند پیش برویم، با توجه به رویکرد برندسازی ما، سبد محصول شرکت‌های سازنده تکمیل شده و می‌توانیم در گام‌های بعدی به بومی‌سازی فرآیندهای تولید فولاد وارد شویم.

شهیدی افزود: فولاد مبارکه به صورت تمام قد، حامی بومی سازی صنعت فولاد کشور است. این رویکرد سر راه کلیه خریدهای این شرکت قرار گرفته و اگر امکان ساخت داخل هرکدام از نیازها باشد جلو خرید خارجی آن محصول را می‌گیرد و از خروج ارز آن جلوگیری ‌می‌کند. برای همین همه صنایع کشور روی این هدف هم راستا شوند تا باعث بروز و ظهور شرکت‌های بیشتری برای بومی‌سازی نیاز صنایع کشور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =