شهرک های صنعتی

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران بر لزوم تخصیص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شهرک‌های صنعتی که قطب تولید کشور می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد برخوردار هستند. شهرک‌های صنعتی بستر مناسبی را برای ایجاد خوشه‌های صنعتی در سیستم اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند. فعالیت صنایع همگن و مرتبط در کنار یکدیگر فاصله بین اجزای تولید را بسیار کم می‌کند و زنجیره تولید در بهترین فرم با کمترین هزینه شکل خواهد گرفت. کسب مزیت رقابتی و سهم بیشتر از بازارها از اهداف اصلی همه سازمان‌هاست.

وجود هماهنگی و همکاری بین اعضای زنجیره تامین همواره از عواملی بوده است که مدیران زنجیره تامین در راستای آن عمل کرده‌اند زیرا تعامل مستمر موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت تصمیم‌گیری، تغییر محصول طبق نظر مشتریان، افزایش توان رقابتی در مقابل تغییرات سریع و ناگهانی خواهد شد. این مهم نیز از طریق شبکه خوشه‌های صنعتی و کنسرسیوم‌های صادراتی قابل اجرا است.

با توجه به اهمیت شهرک‌های صنعتی و لزوم توسعه و نگهداری بهینه از آن‌ها، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران بر لزوم تخصیص یک درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به این شهرک‌ها تاکید کرد.

علیرضا کلاهی‌صمدی در نشست کمیسیون صنایع این اتفاق با اشاره به موضوع شکاف بین صنایع بالادست و پایین دست در کشور گفت: دولت باید اهمیت به شرکت‌های پایین دست که از ارتباطات کافی برای انتقال و حل مشکلات خود برخوردار نیستند، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو معافیت عوارض صادراتی مواد خام، افزود: بخشی از درآمد ناشی از این موضوع باید به وزارت صنعت برای حمایت از صنایع پایین دست خصوصا در حوزه تامین مواد اولیه اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با انتقاد از وضعیت حمایت‌ها از شهرک‌های صنعتی، بر لزوم اختصاص یک درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شرکت های مدیریت خدمات شهرک های صنعتی تاکید کرد.

این صحبت‌های جدید رئیس کمیسیون صنایع در حالی مطرح شده که پیشتر نیز اعضای این کمیسیون برای حل مشکل قدیمی بازسازی، تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، پیشنهاد افزودن متنی به جزء «۲» بند «د» تبصره «۶» لایحه بودجه ۱۴۰۱ را مطرح کرده بودند که با موافقت اعضای این کمیسیون مواجه شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =