بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز ۱۳ استان کشور تحت تاثیر بارش باران و برف قرار می‌گیرد و کاهش دما بین ۳ تا ۸ درجه را خواهیم داشت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی، اظهار کرد: امروز، نوار شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، نوار غربی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران و فردا ارتفاعات مازندران و گلستان درگیر سامانه بارش‌زا خواهد بود.

وی افزود: کولاک برف، یخبندان، سوزباد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو و سفرهای غیر ضروری پرهیز شود. تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی الزامی است.

وی با اشاره به اینکه فردا شاهد وزش باد شدید در نیمه شرقی اصفهان، فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، البرز، قم، جنوب تهران، سمنان، مرکزی خواهیم بود، گفت: اثر این مخاطره در مناطق مستعد خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هوا همراه است و احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

ضیائیان با اشاره به افت دمای ۳ الی ۸ درجه در کشور، بیان کرد: کاهش دما در روز پنجشنبه، در شمال غرب و غرب و جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز، و روز جمعه هم در شمال غرب و غرب و جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز و شنبه در نیمه شمالی و مرکز کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =