کارتخوان

بر اساس اعلام قبلی سازمان امور مالیاتی دارندگان دستگاه کارتخوان یا پوز تا پایان امروز برای اتصال دستگاه خود به ه پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کند.

در این بین، با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

با توجه به اینکه بانک مرکزی همه دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند را غیرفعال می‌کند، دارندگان کارتخوان تا پایان امروز فرصت دارند که به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و اقدامات مقتضی برای اتصال به این سامانه را ثبت کنند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا از تعیین تکلیف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه کارتخوان در درگاه ملی خدمات الکترونیک خبر داد و گفت: این رقم در حال افزایش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز با اشاره به دلیل این اتصال اظهار کرد: الزام اتصال کارتخوان‌هایشان به پرونده‌های مالیاتی صرفا به منظور انضباط و ساماندهی مبادلات مالی فعالان اقتصادی و مشاغل است و جنبه درآمد مالیاتی ندارد.

به گزارش ایراسین، مراحل اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان به پرونده‌های مالیاتی مربوطه به روش زیر امکان پذیر است:

ابتدا باید به درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی وارد شده و در صورت ثبت نام پیشین کد ملی و رمز عبور متقاضی وارد شود.

در مرحله دوم باید به صفحه خلاصه وضعیت مالیاتی در نظام مالیاتی کشور وارد شده و تعداد پایانه‌های فروش را انتخاب کنیم.

در مرحله آخر نیز باید تعداد کارت‌خوان‌هایی که به نام متقاضی ثبت شده را مشاهده برای اتصال آنها به پرونده مالیاتی یا غیرفعال‌سازی آنها اقدام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =