اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا

در دیدار رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با مقامات سریلانکا بر تاسیس اتاق مشترک بازرگانی، ایجاد واحدهای تولیدی ایران در حوزه صنایع غذایی در سریلانکا با هدف صادرات مجدد به کشورهای بدون تعرفه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از ایبِنا، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با وزیر صنعت سریلانکا و رئیس اتاق بازرگانی این کشور، با تشریح ظرفیت های صنعتی کشور و اقدامات صورت گرفته در توسعه تعاملات  تجارت ایران با کشورهای منطقه، به معرفی دستاوردهای ایران در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و محصولات دانش بنیان پرداخت.

وی همچنین برقراری ارتباط مستقیم میان تجار و فعالان اقتصادی ایران و سریلانکا را  بهترین راهکار در جهت توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و پیشنهاد کرد تا اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا ایجاد شود.

در ادامه این نشست، وزیر صنعت سریلانکا با اشاره به دستاوردهای تحسین برانگیز ایران در حوزه های مختلف صنعت، معدن و محصولات دانش بنیان،  آمادگی کامل و استقبال کشورش را به منظور واردات محصولات دانش بنیان، ایجاد خطوط مونتاژ محصولات ایرانی و مشارکت با طرف ایرانی در حوزه اکتشاف و تولید مواد معدنی اعلام کرد.

وی از برنامه ریزی سفر به ایران و بازدید از واحدهای صنعتی کشورمان نیز خبر داد و تاکید کرد: طی امضای تفاهم نامه همکاری با وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران، زمینه های برشمرده شده به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

همچنین در این دیدار، رئیس اتاق بازرگانی سریلانکا با استقبال از پیشنهاد معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک ایران و سریلانکا، خواستار تسریع در مقدمات از سوی فعالان اقتصادی دو کشور شد.

لازم به ذکر است، سریلانکا با وجود منابع فراوان کشاورزی و معدنی و به واسطه توافقات تعرفه ترجیحی با کشورهای شبه قاره هند، فرصت مناسبی برای صادرات مستقیم و غیر مستقیم محصولات ایران محسوب می شود و در مقابل نیز توانمندی تامین مواد اولیه و مصرفی مورد نیاز کشور را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =