عباس مقتدایی

نماینده مردم اصفهن در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع زاینده‌رود را در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور مطرح کردم و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری این مهم را در محور فعالیت خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نشست تخصصی «احیای زاینده‌رود، راهکارها و چالش‌ها» توسط کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، معاون بهره‌برداری اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، نمایندگان صنعت و شرکت فولاد مبارکه  برگزار شد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرات مثبت برگزاری نشست تخصصی «احیای زاینده‌رود، راهکارها و چالش‌ها» توسط کنسرسیوم مراکز علمی-پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست اظهار کرد: موضوع زاینده‌رود را در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور مطرح کردم و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری این مهم را در محور فعالیت خود قرار داده است.

وی افزود: متعاقب آن متخصصان در اصفهان و افراد دانشگاهی و پژوهشکده‌ها فراخوان شدند و همچنان در حال تداوم است و مکاتبات در سطح ملی با معاونان رئیس‌جمهور هم انجام شده که نتایج خوبی به همراه داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان این که به کمتر از تداوم دائمی زاینده‌رود راضی نخواهیم شد، گفت: تابلوی منابع و مصارف متناسب با اسناد بالادستی ملاک قانونی است که یکی از مفاد آن جدولی است که مربوط به تأمین حقابه کشاورزی و محیط زیست است که خواسته مردم ایران و اصفهان محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اضافه برداشت و درازدستی به حوضه آبریز زاینده‌رود حقابه این حوضه پرداخت نشده است و به مصرف دیگری پرداخته شده که غیرقانونی است.

مقتدایی با اشاره به این که مبنای تصمیم‌گیری حوضه زاینده‌رود قوانین موجود است، خاطرنشان کرد: مبنای تصمیم‌گیری این حوضه منطق با قانون نبوده است و نمایندگان یکی از مهم‌ترین وظیفه خود را در پیگیری نظارتی قوانین این حوضه آبریز معطوف کرده‌اند تا این مسیر از ریل خارج شده به مسیر برگردد.

وی بیان کرد: بخش اجرایی دولت متولی تحقق قوانین حوضه آبریز زاینده‌رود، است چراکه قوانین موجود اعم از مصوبات ۹ ماده‌ای که از مجلس نهم پیگیری کردیم و حتی در جلسه با وزیر نیرو مطرح کردیم اگر جایی نیاز به تدوین قوانین جدید است در خدمت خواهیم بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم استاندار اصفهان زمینه سفر رئیس جمهور به استان را فراهم کند تا تحقق اهداف مربوط به احیای زاینده‌رود تسریع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =