ارائه آخرین دستاوردهای گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو)

کارشناس صنعت فولاد کشور با بیان این که فولاد مبارکه به تنهایی نقش صنعت‌سازی در کشور را ایفا می‌کند، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه در داخل کشور و با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند که همین امر منجر به ارتقای امنیت تولید شده است.

مرتضی طلایی کارشناس صنعت فولاد کشور امروز(۱۶ آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: صاحبان صنعت با مشکلات و مسائلی مواجه هستند که چنین نمایشگاه‌های فرصت ارزشمندی برای تبادل نظر میان آن‌هاست.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شرکت فولاد مبارکه در اقتصاد کشور افزود: فولاد مبارکه محصول انقلاب اسلامی است فرزند انقلاب اسلامی به حساب می‌آید چراکه در اوج دوره دفاع مقدس و مشکلات تأمین منابع مالی ساخته شد؛ در آن زمان مسئولان وقت کشور همچون رئیس‌جمهور و وزیر صنایع و معادن از ایجاد آن حمایت کردند. 

کارشناس صنعت فولاد خاطرنشان کرد: وزیر وقت معادن و فلزات و تیم ایشان با اتحاد و انسجام بالایی نیت ساخت فولاد مبارکه را داشتند و بر مبنای قرارداد و تهاتر نفت در قبال تجهیزات و دانش مهندسی این صنعت بزرگ ساخته شد؛ این در حالی بود که شرایط ساخت فولاد مبارکه در کشور وجود نداشت و نیازمند ایجاد زیرساخت و تغییر در برخی قوانین موجود بود که خوشبختانه اتفاق افتاد و باید قدر این صنعت را دانست چراکه زحمات زیادی برای ساخت آن کشیده شده است.

وی اذعان داشت: فولاد مبارکه از ابتدای تأسیس با هدف تولید 2.5 میلیون تن فولاد ساخته شد که به تدریج منجر به صنعت‌سازی و پرورش نیروی انسانی متخصص شد و با نگرش‌های مجری طرح فولاد مبارکه، نیروهای این شرکت تحت آموزش‌های مختلف ملی و بین‌المللی قرار گرفتند و دانش مورد نیاز را به داخل کشور منتقل کردند. 

طلایی تأکید کرد: زمانی که دانش برای تولید هر محصولی درست طراحی شده باشد، این دانش ماندگار خواهد بود و منجر به محصولات با کیفیتی خواهد شد؛ برای مثال شرکت فولاد مبارکه با ظرفیت 2.5 میلیون تن راه‌اندازی شد اما 2 سال بعد طرح 5 ساله خود را برای ارتقای تولید را مطرح کرد چراکه از افراد دانش‌آموخته بهره برده بود و در نتیجه موضوع افزایش تولید فولاد و ریخته‌گری پلنت‌گذاری شد؛ انتقال دانش و مهارت در تمامی رده‌های شغلی در فولاد مبارکه از ابتدا تاکنون انجام شده و همین امر موجب شده تا این سازمان به روز و فعال بماند.

وی ادامه داد: پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه و به تبع آن منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، کشور عزیزمان توانست به سمت بومی‌سازی و خودصنعت‌سازی حرکت کند؛ ناگفته نماند که شرکت فولاد مبارکه از ابتدای تأسیس درصدد بومی‌سازی قطعات و تجهیزات تا حد ممکن بود.

این پیشکسوت صنعت فولاد تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه در داخل کشور و با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند که همین امر منجر به ارتقای امنیت تولید شده است.

طلایی در پایان با بیان این که فولاد مبارکه به تنهایی نقش صنعت‌سازی در کشور را ایفا می‌کند، عنوان داشت: شرکت فولاد مبارکه با ایجاد شرکت فنی و مهندسی، مأموریت خود در صنعت‌سازی و ایجاد فرآیند در تولید را مدیریت کرد تا در ادامه مسیر، ساخت خطوط تولید و ... را در دستور کار خود قرار دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =