علی رسولیان

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: صدور مجوز و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در قالب پنجره واحد الکترونیکی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به نقل از شاتا، در نشست هم اندیشی که روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران ارشد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد، مدل پیشنهادی پنجره واحد صدور مجوز و واگذاری الکترونیکی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این نشست که به منظور شفاف سازی، تسهیل فرآیندها و حرکت به سمت حکمرانی هوشمند در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاران از مرحله پس از دریافت مجوز از مراجع صادرکننده، ثبت اطلاعات و احراز هویت در سامانه بهین یاب تا انتخاب قطعه زمین، اخذ استعلام از دستگاه‌های مربوطه، تأمین خدمات و امکانات زیرساختی، پرداخت بخش نقدی و تحویل اسناد تعهدی، امضاء قرارداد و تحویل زمین در یک پنجره واحد مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست بر تسهیل فرآیندها و ایجاد شفافیت در تمامی مراحل صدور مجوز و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید کرد.

علی رسولیان با اشاره به آغاز مطالعات تدوین طرح آمایش سرزمین در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای این پنجره واحد را مکمل طرح مذکور و توجه به مزیت‌های نسبی منطقه‌ای در استان‌ها عنوان کرد.

وی همچنین اصلاح فرآیندهای مزاحم، موازی و متداخل و رفع هرچه بیشتر موانع پیش روی فضای کسب و کار سرمایه گذاران را از جمله برنامه‌های اولویت دار مستمر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای کاهش مشکلات متقاضیان و ارتقاء سلامت اداری در این مجموعه بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =