• ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 20553
  • readingTime: ۲ دقیقه
رسولیان

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: درصدد هستیم طی تفاهمی با وزارت نیرو ظرفیت تولید و تامین برق برای برخی از شهرکهای صنعتی از جمله شهرک صنعتی کاشمر را تا دو برابر افزایش دهیم.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، علی رسولیان در حاشیه بازدید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی کاشمر در جریان سفر رییس مجلس به این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اینکه قانون وزارت نیرو را موظف کرد که تا ورودی شهرک صنعتی برق را تامین نماید اما برای حمایت از بخش تولید، سازمان صنایع کوچک مشارکت 30 درصدی در ایجاد پستهای برق و شبکه انتقال را تقبل کرده است.

وی اظهار داشت: راهکارهایی از جمله توسعه برق از طریق نصب نیروگاه های خورشیدی بویژه برای شهرکهای صنعتی که مشکلات آب و زیست محیطی دارند در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمین رایگان در شهرکها و نواحی صنعتی برای نصب نیروگاه سی.اچ.پی و کوچک مقیاس نیز در حال واگذاری است تا دیگر هیچ کمبودی در تامین برق شهرکها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تامین آب را یکی از مشکلات جدی واحدهای صنعتی کشور دانست و گفت: در این راستا سازمان صنایع کوچک چندین مسیر را برای تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی در نظر گرفته که مهمترین آن استفاده از پساب است.

وی افزود: با این حال واحدهای صنعتی حداکثر صرفه جویی را در آب مصرفی خود اعمال می کنند.

وی اظهار داشت: مهمترین مسئولیت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، تامین زیرساختهای صنعتی و تجاری در بخشهای مختلف آب، برق و گاز و زمین است که در این زمینه برنامه های منسجمی را تنظیم کرده که بخشی از تحقق این برنامه ها به نحوه همکاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان مربوط می شود.

وی بیان کرد: بازچرخانی پساب شهرکهای صنعتی یکی از روشهای موثر برای تامین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی است که حداقل می توان سه هزار لیتر آب از این محل تامین کرد و دوباره در بخش تولید مورد استفاده قرار داد که اجرای این مهم را در قالب ایجاد تصفیه خانه آغاز کردیم.

رسولیان با اشاره به بازدید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه شهرک صنعتی کاشمر، اظهار امیدواری کرد که این تصفیه خانه در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی استفاده از آب بدست آمده از محل صرفه جویی بخش کشاورزی اظهار داشت: حتما باید وزارت جهاد کشاورزی کمک کند که با حفظ تولید آن بخش، بتوان سهم آب صنعت را افزایش داد و اشتغال این بخش را حفظ کرد.

معاون وزیر صمت اظهار امیدواری کرد که از محل بازچرخانی پساب صنعتی و صرفه جویی آب کشاورزی بتوان به تعادل بخشی تامین آب در شهرکهای صنعتی دست یافت.

رسولیان کمبود منابع مالی را یکی از مشکلات صنایع کوچک کشور ذکر و اظهار امیدواری کرد که بانکها سهم بیشتری از تسهیلات خود را به این صنایع اختصاص دهند چرا که طی دو سال اخیر صاحبان صنایع به تامین مالی و ارز مورد نیاز کشور کمک شایانی نموده لذا باید بتوان با حمایت از آنها مانع آسیب بیشترشان شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در تلاش هستیم طی تفاهم با سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی در استانها بخشی از منابع مالی از محل کمکهای فنی و اعتباری را طی تفاهم با بانکها به صنایع کوچک اختصاص دهیم، از سوی دیگر تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه، طرح فهام وزارت نیرو و منابع شرکتهای صنایع معدنی که سیاست وزارت صمت نیز می باشد، محل خوبی برای تامین مالی صنایع کوچک به شمار می رود.

رسولیان شهرک صنعتی کاشمر را یکی از شهرکهای تقاضامحور دانست و افزود: طرح توسعه 100 هکتاری این شهرک آغاز شده و هیچ مشکلی در تامین منابع مالی برای اجرای آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: واحدهای بسیار خوبی در زمینه محصولات لبنی و آشامیدنی و گیاهان دارویی در این شهرک فعال است که صادرات محور بود و حجم گسترده و متنوعی از کالاها را تولید می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =