صادرات

گزارشی از میزان صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی (با میعانات گازی) در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۰ از سوی دفتر معاونت طرح و برنامه‌ریزی وزارت صمت منتشر شد و بر اساس آن میزان صادرات از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب با رشد ۲۹.۷درصد و ۶۱.۴درصد همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده، آمار تجارت ایران در دو بخش صادرات و واردات طی ۶ماهه اول امسال به این شکل بوده است: در حوزه صادرات از لحاظ وزنی این دست از کالاها به مقدار ۶۰میلیون تن و با افزایش ۲۹.۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل صادر شده است. میزان ارزش آن نیز به مقدار ۲۱.۸میلیارد دلار بوده و رشد ۶۱.۴درصدی داشته است.

در حوزه واردات نیز بر اساس گزارش منتشر شده، ۱۹.۱میلیون تن کالا در مدت ۶ماهه اول امسال وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۴.۸درصدی داشته است؛ این میزان واردات به ارزش ۲۳.۱میلیارد دلار بوده و افزایش ۳۶.۷درصدی را به ثبت رسانده است.

در مجموع می‌توان گفت: بر اساس آمار مقدماتی واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی (با میعانات گازی) کل حجم تجاری ایران به لحاظ وزنی در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۹۱۳۴هزارتن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که عدد ۶۲۹۳۷هزارتن بوده با رشد همراه شده است. همچنین میزان ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی در ۶ ماهه اول امسال به میزان ۴۴۹۲۷میلیون دلار و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  که عدد ۳۰۴۲۴میلیون دلار به ثبت رسیده، با افزایش همراه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =