دو پروژه عمرانی و یک واحد تولیدی راکد در شهرک صنعتی توس افتتاح شد

دو پروژه عمرانی و یک واحد تولیدی راکد در شهرک صنعتی توس با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به نقل از شاتا، علی رسولیان روز ‌شنبه در جریان سفر به استان خراسان رضوی و با حضور در شهرستان طرقبه شاندیز، ضمن بازدید از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی توس، دو پروژه عمرانی و یک واحد تولیدی راکد این شهرک را افتتاح کرد.

کانال آب‌های سطحی در فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی توس به طول ۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال و شبکه روشنایی در فاز ۴ این شهرک صنعتی به طول ۷ کیلومتر با بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، از جمله پروژه‌هایی هستند که امروز به بهره برداری رسیدند.

همچنین واحد صنعتی "صنایع غذایی طوس کام رس" تولید کننده فرآورده‌های لبنی که تا پیش از این راکد بوده و با مشارکت سرمایه گذار جدید به چرخه تولید بازگشته است، امروز در فاز ۱ شهرک صنعتی توس بازفعال و بهره برداری شد.

این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن انواع پنیر، کره و روغن حیوانی در سال را دارد و برای ۶۲ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در محل تصفیه خانه فاضلاب و شماری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک صنعتی توس، از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

در این بازدید همچنین توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

شهرک صنعتی توس دارای ۴۴۷ هکتار مساحت است که ۳۱۳ هکتار آن زمین صنعتی و ۳۸۱ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و یک هزار و ۱۰۴ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳۱۰ هکتار در آن منعقد شده است.

۸۶۷ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال برای ۲۹ هزار و ۸۰۴ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

تعداد واحدهای صنعتی راکد کشور رو به کاهش است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره برداری از دو پروژه عمرانی و یک واحد صنعتی احیاء شده در شهرک صنعتی توس گفت: روند کاهش واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل در کشور آغاز شده و از ابتدای امسال تا کنون ۸۸۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند که ۳۷ واحد از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است.

علی رسولیان افزود: رئیس جمهور در تمامی برنامه‌های کاری و سفرهای استانی خود بر کاهش تعداد واحدهای تولیدی تعطیل و احیاء آن‌ها در کشور تأکید ویژه دارند و امسال نیز شمار ناچیزی از واحدهای صنعتی، غیرفعال و تعطیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: احیاء واحدهای تولیدی راکد مرهون همت و تلاش سرمایه گذاران و کارآفرینان است که با وجود مشکلات اقتصادی موجود در بخش‌های مبادلات و تأمین مالی، کمبود سرمایه در گردش و مواد اولیه توانسته‌اند فعالیت خود را حفظ و توسعه دهند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: از دو ماه گذشته طرح پایش واحدهای صنعتی در کشور آغاز و گزارش بسیار خوبی نیز تدوین شده است، به‌طوری که در این گزارش بیش از ۶۰ مورد مشکل که واحدهای صنعتی راکد با آن مواجه بودند، احصاء شد.

رسولیان در ادامه بر تأمین زمین برای فعالان اقتصادی به‌ویژه در استان خراسان رضوی تأکید کرد و گفت: امسال ۱۰ هزار هکتار زمین به گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه می‌شود که این مهم بر اساس طرح آمایش سرزمینی و شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای هر استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا امسال حداقل ۳۰۰ هکتار زمین به وسعت شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی اضافه می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امسال ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شده که در این راستا فقط در خراسان رضوی، ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه برای حوزه زیرساخت‌های آب و برق و ... تعریف شده است.

رسولیان افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بخشی از هزینه‌های مربوط به تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی را تقبل کرده است که اختصاص بخشی از این مبالغ برای ایجاد پست‌های برق در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درحال انجام است.

وی اضافه کرد: تأمین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز از اولویت‌های جدی ماست، که در این راستا درصدد هستیم بخشی از پساب شهری را خریداری کرده تا واحدهای صنعتی با مشکل تأمین آب مواجه نشوند.

معاون فنی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک صنعتی توس همراهی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =