مرغ و تخم مرغ

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۳۱ هزار تومان و قیمت هر شانه تخم ۴۳ هزار تومان برای مصرف کننده افزایش یافته است گفت: افزایش قیمت تخم مرغ در این فصل طبیعی است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره افزایش قیمت مرغ اظهار کرد: اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ برای مصرف کننده ۳۱ هزار تومان است. پس از اینکه قیمت جوجه یک روزه به حدود ۱۱ هزار تومان رسید، قیمت مرغ با دو نیت اصلاح شد؛ اول اینکه افزایش قیمت جوجه یکروزه برای مرغدار جبران شود و دوم سود خرده فروش را به مقدار مطلوب افزایش یابد.

وی افزود: بنابراین از همان ابتدا قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۳۱ هزار تومان افزایش یافت اما به طور رسمی اعلام نشد. در عوض به هر استان اجازه افزایش قیمت مرغ به این قیمت داده شد. ما در استان اصفهان این فرآیند را طی دو مرحله اجرایی کردیم که بر این اساس در مرحله اول قیمت مرغ به ۲۸ هزار تومان و در مرحله دوم به ۳۱ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش یافت.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره تغییر قیمت تخم مرغ نیز گفت: قیمت مرغ و تخم مرع چندان به هم وابسته نیست. با این حال قیمت تخم مرغ حداکثر ۴۳ هزار تومان به ازای هر شانه اعلام شد بنابراین طی روزهای آینده اقدامات لازم برای بازگشت قیمت تخم مرغ به این محدوده انجام خواهد شد.

ایراندوست اضافه کرد: تاکنون تغییری در جمعیت دام و طیور استان نداشتیم و شاهد ثبات در این خصوص هستیم. در حال حاضر حدود ۸ میلیون مرغ تخم گذار در حال تولید داریم.

وی تصریح کرد: استان اصفهان همواره با مازاد تولید مرغ و تخم مرغ مواجه است برای مثال الان حدود ۵۰ درصد از تخم مرغ تولیدی به خارج از استان ارسال می‌شود. بالغ بر ۳۵۰ تخم مرغ در روز تولید می‌شود که نیاز استان حدود ۱۹۰ تن در روز است.

معاون بهبود تولیدات دام و طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: البته هر سال به دلیل تغییرات آب و هوایی در فصل زمستان میزان مصرف تخم مرغ افزایش می‌یابد و رابطه تعادلی میان عرضه و تقاضا به نفع تقاضا مثبت می‌شود و بنابراین شاهد افزایش قیمت هستیم. در عوض در فصل زمستان به دلیل مازاد عرضه قیمت تخم مرغ کاهش می‌یابد که کاملا طبیعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =